PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 12 | z. 5 Studia z zarządzania międzykulturowego | 163--173
Tytuł artykułu

Wpływ technologii IT na rozwój innowacji produktowych na przykładzie książki elektronicznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of IT Technologies on the Development of Products Innovations through an Example of an E-Book
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tendencja związana ze spadkiem zainteresowania książką tradycyjną jest bez wątpienia wynikiem powszechnej digitalizacji i zmiany sposobu pozyskiwania informacji oraz spędzania wolnego czasu przez potencjalnych czytelników. W efekcie tradycyjna książka została odrzucona na rzecz innych, współcześnie bardziej atrakcyjnych form aktywności. Obserwowane na rynku tendencje wymuszają potrzebę znalezienia nowych sposobów zwiększenia atrakcyjności książki jako produktu i dostosowania go do profilu i oczekiwań współczesnego klienta. To zaś oznacza konieczność poszukiwania i wdrażania innowacji produktowych, które pozwolą wydawcom na utrzymanie dotychczasowej pozycji rynkowej i/lub pozyskania nowych segmentów tego rynku.(fragment tekstu)
EN
The growth of a digitalisation level, commonness of IT technologies, and related changes, which occur in a contemporary customer's profile, influence the product's formation, its usable features or the length of consecutive stages of a product's life cycle. According to P. Ohnemus and L. Tvede, the main idea is changing and it concerns what in fact a product is and how products' portfolio should be managed. This requires a modifying of previous actions in the scope of a product's strategy and searching for new ways of satisfying customers' needs.(original abstract)
Rocznik
Tom
12
Strony
163--173
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Digitas, MillwardBrown SMG/KRC, Raport e-konsumenci, Badanie zachowań klientów sklepów internetowych, Warszawa 2008.
  • Dróżdż A., Książka w świetle jej praobrazów kulturowych, EBIB nr 10/2001, http:// ebib.oss.wroc.pl/2001/28/drozdz.html.
  • Gołębiewski Ł, Śmierć książki, Biblioteka Analiz, Warszawa 2008.
  • Gołębiewski Ł., e-Książka - szerokopasmowa kultura, Biblioteka Analiz, Warszawa 2009.
  • Gołębiewski Ł., Frołow K., Rynek książki w Polsce 2009 - dystrybucja, Biblioteka Analiz, Warszawa 2009.
  • Góralska M., Książka on-line - próba objaśnienia zjawiska, EBIB nr 7/2003, http://ebip.oss. wroc.pl/2003/47/goralska.php.
  • Harter G., Jak zdobyć klientów w Internecie, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2009.
  • IAB Polska, Raport strategiczny Internet 2009 Polska-Europa-Świat, Warszawa 2010.
  • Interaktywnie.com, Raport e-commerce 2010.
  • Kwiatek P., Zieliński T., Powolne przełamywanie dystansu konsumenta do innowacyjnych produktów, Harvard Business Review Poland nr 44/2006.
  • Makarenko V., Gorąca jesień na rynku e-booków. Kilka nowych modeli, http://www. wyborcza. biz/biznes/1,101562,8480236,Goraca_jesien_na_rynku_e_bookow_Kilka_nowych_ modeli.
  • M. McLuhan, Zrozumieć media, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.
  • Nahotko M., Przyszłość książki w świecie cyfrowym, http://nahotko.webpark.pl/e-book.pl.
  • Najniższy poziom czytelnictwa w historii, http://www.rp.pl/artykul/279387.html .
  • Penc J., Skuteczne zarządzanie organizacją, Wyd. Wyższej Szkoły Marketingu i Biznesu, Łódź 1999.
  • Polak C., E-książki szturmują Polskę, Gazeta Prawna, http://biznes.gazetaprawna.pl/ artykuly/ 466259,e_ksiazki_szturmuja_polske.html.
  • Ratuszniak B., Czytniki zdobędą rynek?, http://www.interaktywnie.com/biznes/artykul/ raporty-i-badania/czytniki-zdobeda-rynek.
  • Sopyło M., Estetyka książki elektronicznej, Wydawnictwo Nowae Res, Gdynia 2008.
  • Szpringer W., Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie, Difin, Warszwa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171581890

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.