PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | z. 136 Modernity of Industry and Sciences | 565--579
Tytuł artykułu

The Manager's Role in Creating Innovations in a Knowledge-based Enterprise

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is to enable the recognition of the roles, attitudes and, most important, managerial skills in the process of creating innovation in knowledge-based enterprises. To achieve this goal, the literature on the subject was reviewed and an analysis was conducted of selected results of research carried out among enterprises located in science and technology parks (S-TP) in the Warmia and Mazury Voivodeship in Poland.(original abstract)
Twórcy
autor
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn
Bibliografia
  • 1. Akademia Menedżera Innowacji. Available online https://www.startup.pfr.pl/pl/program/ akademia-menedzera-innowacji/, 15.08.2019.
  • 2. Beger, L.A., and Beger, D.R. (2004). The talent management handbook: creating organizational excellence by identifying, developing and promoting your best people. New York: The McGraw-Hill Companies.
  • 3. Białasiewicz, M. (2011). Rola i doskonalenie menedżerów w przedsiębiorstwie zorientowanym na wiedzę. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 21, 17-27.
  • 4. Cieślik, J. (2011). Internacjonalizacja młodych innowacyjnych firm. Warszawa: PARP.
  • 5. Covey, S.R. (1997). Trzy role lidera w nowym paradygmacie. In F. Hesselbein, M. Goldsmith, and R. Beckhard (Eds.), Lider przyszłości. Warszawa: Business Press.
  • 6. Dolińska, M. (2010). Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy. Warszawa: PWE.
  • 7. Dorinela, C. (2011). Knowledge Based Company- a Theoretical Approach. Ovidius University Annals, Economic Sciences Series. Ovidius University of Constantza. Faculty of Economic Sciences, 0(2), 307-310.
  • 8. Drucker, P.F. (1994). Menedżer skuteczny. Kraków: Nowoczesność.
  • 9. Drucker, P.F. (2010). Zarządzanie w XXI wieku - wyzwania. Warszawa: New Media.
  • 10. Dyer, J., Gregersen, H., and Chrietensen, C.M. (2012). DNA Innowatora. Warszawa: ICAN.
  • 11. Francik, A., Szczepańska-Woszczyna, K., and Dacko-Pikiewicz, Z. (2016). Kompetencje menedżerskie w kontekście innowacyjności przedsiębiorstw. In E. Wszendybył-Skulska (Ed.), Innowacyjność współczesnych organizacji: wybrane aspekty. Toruń: TNOiK "Dom Organizatora".
  • 12. Griffin, R.W. (2017). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN.
  • 13. Grudzewski, W.M., and Hejduk, I.K. (2011). Przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów zarządzania. Master of Business Administration, 1(116), 95-111.
  • 14. High-tech industry and knowledge-intensive services (htec). Reference Metadata in Euro SDMX Metadata Structure (ESMS). Retrieved from https://ec.europa.eu/eurostat/cache/ metadata/en/htec_esms.htm, 1.08.2019.
  • 15. Kanter, M.R. (2005). Innowacje są specjalnością menedżerów średniego szczebla. Harvard Business Review, 3, 120-135.
  • 16. Kierunek Analiza i Kreowanie Trendów. Available online http://uwm.edu.pl/trendy/, 15.08.2019.
  • 17. Koontz, H., and Weihrich, W. (1990). Essentials of Management. New York.
  • 18. Koźmiński, A.K. (2004). Zarządzanie w warunkach niepewności. Warszawa: PWN.
  • 19. Kubik, K. (2012). Profesjonalizm menedżera jako determinanta sukcesu organizacji. Siedlce: Wyd. Uniwersytetu Przyrodniczo-Humianistycznego.
  • 20. Kuc, B.R. (1999). Zarzadzanie doskonałe. Warszawa: Oskar-Master of Biznes.
  • 21. Kupczyk, T. (2014). Competencies of Management Staff in the Knowledge-Based Economy. Wrocław: Wyd. Wyższej Szkoły Handlowej.
  • 22. McGill, M.E., and Slocum, J.W. (1996). Das intelligente Unternehmen. Wettbewrbsvorteile durch schnelle Anpassung an Marktbedüfnisse. Stuttgart.
  • 23. Niedzielski, P. (2011). Innowacyjność. In K.B. Matusiak (Ed.), Innowacje i transfer technologii. Warszawa: PARP.
  • 24. Oslo Manual. Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data. (2005). Paris: OECD, Eurostat.
  • 25. Penc, J. (2000). Kreatywne kierowanie. Organizacja i kierownik jutra. Rozwiązywanie problemów kadrowych. Warszawa: Agencja Wydawnicza PLACET.
  • 26. Penc, J. (2001). Decyzje menedżerskie - o sztuce zarządzania. Warszawa: C.H. Beck.
  • 27. Penc, J. (2004). Nowe oblicze organizacji. Przegląd Organizacji, 3, 8-13.
  • 28. Penc, J. (2005). Role i umiejętności menedżerskie. Sekrety sukcesu i kariery. Warszawa: Difin.
  • 29. Penc, J. (2006). Sztuka skutecznego zarządzania. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • 30. Sitko-Lutek, A. (2013). Kompetencje menedżerskie w kontekście innowacyjności przedsiębiorstw. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin-Polonia, Sectio H, Oeconomia XLVII, 1, 141-148.
  • 31. Sudoł, S. (2006). Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem. Warszawa: PWE.
  • 32. Szczepańska-Woszczyna, K. (2016). Kompetencje menedżerskie w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. Warszawa: PWN.
  • 33. Thomas, M. (2010), Mistrzowskie zarządzania ludźmi. Tworzenie skutecznego zespołu poprzez motywowanie, wspieranie i przywództwo. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • 34. Trias de Bes, F., and Kotler, Ph. (2013). Innowacyjność przepis na sukces. Model "Od A do F". Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.
  • 35. Walecka, A., and Zakrzewska-Bielawska, A. (2013). Organizacja w procesach zmian - w drodze do elastyczności i innowacyjności In A. Adamik (Ed.), Nauka o organizacji. Ujęcie strategiczne. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer Business.
  • 36. Wyszecka, A. (2012). Metody doskonalenia menedżerów. Warszawa: Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego.
  • 37. Yukl, G. (2006). Leadership in Organizations. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • 38. Zimniewicz, K. (2009). Współczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: PWE
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171581908

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.