PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. II, t. 3, nr 1 | 18--31
Tytuł artykułu

Marketing miejsca - turystyka eventowa "Efekt UEFA Euro 2012"

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing of Places - Event Tourism "The UEFA Euro 2012 Effect"
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wybór celu działań w organizacjach turystycznych często sprowadza się do rozstrzygnięcia, czy promocja dotyczy wizerunku, czy produktu. Jeśli przedmiotem wyboru jest wizerunek, to zazwyczaj konieczne jest uświadomienie sobie, czy chodzi o stworzenie wizerunku, jego wzmocnienie czy też zmianę. Działania wizerunkowe mają najczęściej charakter długookresowy, ale nie wyklucza to możliwości i potrzeby aktywności o charakterze doraźnym, interwencyjnym. Przyciąganie zainteresowania, wywoływanie pozytywnych skojarzeń będące zasadniczym celem public relations wiąże się z wykorzystaniem wielu technik postępowania. Mogą mieć one zarówno charakter systematyczny, jak i doraźny. Ważnym polem działań public relations są wydarzenia (events), a więc formy działań publicznych o wyjątkowym charakterze. (fragment tekstu)
EN
The image of a country or region is shaped by both the history and the present day activities. It remains under the influence of stereotypes rooted in the culture and traditions. Also, contacts between nations as well as images and information provided by the media play an important role in forging the image. Major sporting events are usually given as examples of the effective and right impact on a particular destination. It is assumed that they can stimulate the development of different economic sectors, including tourism. Although the opinion about the influence of sporting events on the image of a country is divided, it seems, however, that in the contemporary, medialized world, applying marketing tools to external communication is one of the most effective tools for success. It seems that the phenomenon occurred in the context of Euro 2012 - the sporting event of international character, organized by Poland. In the long run this was supposed to help increase attractiveness of Poland, built a positive image, improve the existing image and encourage first or subsequent trips to Poland. From the perspective of this article, the research on the effectiveness of the sporting event - Euro 2012 - is very important in order to promote Poland in the world. (original abstract)
Rocznik
Strony
18--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
Bibliografia
  • Bączek J.: Animacja czasu wolnego, Wyd. Stageman Polska, Warszawa 2009.
  • Buczkowska K.: Turystyka kulturowa. Przewodnik metodyczny, AWF, Poznań 2008.
  • Debord G.: Społeczeństwo spektaklu, Wyd. słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1998.
  • Getz D.: Festivals, special events, and tourism, Van Nostrand Reinhold, New York 1991.
  • Hall C.M.: Hallmark tourist events: impacts, management and planning, Belhaven Press, London. 1992.
  • Kocowski T.: Potrzeby człowieka. Koncepcja systemowa, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wyd. PAN, Wrocław 1982.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Gebethner I S-ka, Warszawa 1994.
  • Kowalski T.: Między twórczością a biznesem, Wprowadzenie do zarządzania w mediach i rozrywce, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Kuśnierski S.: Public Relations w procesie opiniotwórczym, Wyd. Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2006.
  • Mrozowski M.: Media masowe władza rozrywka i biznes, Oficyna Wydawnicza Aspra - JR, Warszawa 2001.
  • Nierenberg B.: Reklama, jako element procesu komunikacji rynkowej, Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji, Opole 2004.
  • Ribeiro J.C., Viseu J., Delalande T., Rodrigues C.: UEFA Euro 2004 Visitors Analysis, University of Minho, University of Minho December 2004.
  • Sztucki T.: Marketing - sposób myślenia działania, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1996.
  • Sztucki T.: Promocja sztuka pozyskiwania nabywców, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa 1996.
  • Borzyszkowski J., Toman T.: Wpływ Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 na rynek turystyczny Trójmiasta w opinii mieszkańców aglomeracji, "Turystyka Kulturowa" nr 3/2012.
  • Briefing prasowy: Polska Organizacja Turystyczna, 29 czerwca 2012.
  • Goban-Klas T.: Nowe media elektroniczne w kształtowaniu nowego rynku, w: Media elektroniczne w procesie komunikacji rynkowej, red. Duczmal M.
  • Nierenberg B.: Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji, Opole 2005.
  • Kim S.S., Morrison A.M.: Change of images of South Korea among foreign tourists after the 2002 FIFA World Cup, "Tourism Management" 26, 2005.
  • Kotler K.: Marketing po rewolucji, "Businessman Magazine", Warszawa 2001.
  • Opracowanie: Podsumowanie przygotowań i organizacji Euro 2012. Polska Organizacja Turystyczna, 2012.
  • Rcihards G., Wilson J.: The Impact of Cultural Events on City Image: Rotterdam, Cultural Capital of Europe 2001, "Urban Studies" vol. 41, no. 10. 2004.
  • Rose A.K., Spiegel M.M.: Do Mega Sporting Events Promote International Trade?, The SAIS Review of International Affairs, Volume 31, Number 1, Winter-Spring 2011.
  • Ryniejska-Kiełdanowicz M.: Kształtowanie wizerunku Polski w Unii Europejskiej, w: red. Ociepka B.: Kształtowanie wizerunku, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.
  • Szwichtenberg A., Borzyszkowski J.: Wpływ wielkich wydarzeń sportowych na rynek turystyczny ich organizatorów, w: Gospodarka turystyczna w XXI wieku: problemy i perspektywy rozwoju w skali regionalnej i lokalnej, red. Bosiacki S., Wyd. AWF, Poznań 2008.
  • Wyniki badań spółki PL.2012.
  • turystyka.wp.pl/kat,3,title,wid,11250575,artykul.html
  • www.wirtualnemedia.pl/artykul/euro-2012-gwarantem-boomu-turystycznego-w-polsce-raport
  • www.sport.pl/sport-krakow/1,115665,12050572
  • www.rp.pl/artykul/55270,900359-html
  • wiadomosci.onet.pl/.../zagraniczni-dziennikarze-chwala-przygotowania
  • www.crctourism.com.au
  • www.kprm.gov.pl/.../rzad-realizacja-euro-2012-niezagrozona.html
  • www.marketingmiejsca.com.pl/artykuly---marketingmiejsca.com
  • www.meetingplanner.pl
  • www.press-service.com.pl/.../pressroom/.../art 237.
  • www.wirtualnemedia.pl
  • www.rp.pl/artykul/903482.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171582148

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.