PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. II, t. 3, nr 1 | 79--89
Tytuł artykułu

Contexts of Touristic Experience Management and Sustainability

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Kontekst zarządzania doświadczeniem turystycznym oraz zrównoważonego rozwoju
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Sustainability of tourism has dual target. On the one part there has moral responsibility for keeping the natural, social and economic environment from irreversible damages. On the other hand sustainability of environment on tourism is also important for business because improvement of tourism inadequately can cause charring and can destroy natural and cultural environment that are foundations of supply. The tourist offer is very diversified, but the packages are often offered the same combination of quantitative services, which differ only in the environment. The competition is increasingly shifted from the functional dimension of services and from the product management to the visitor management, namely towards, that in view of ability of special kind of services, the tourism service providers (just like commercial or private accommodation or program organiser) what kind of experiences they can offer their guests and how they can fulfil their promise. To do this, the more sophisticated, more accurate experience phrasing is necessary, which is inconsistent with the diversification of supply. The smooth technical and technology management services are now required, there are not parts of the experience, there are only elements of a simple sale and purchase. In this way, only two factors are left over to fill the experience function, the personal involvement of provider in the process and the environmental features. The tourist motivations are different, they may be even contrary to each of the participants (activity or passive recreation), because, the essential factors for the participants in the tourism are the demand on variety and demand on safety. On the supply side the security shown as an element of choice duly communicated, the variety is intended to provide by the decisions of develop of choice. (fragment of text)
Metody zarządzania turystyką oparte na zarządzaniu obiektami są nadal częścią powszechnej praktyki, ale preferuje się istniejące już metody oparte na regionalnych produktach turystycznych. Metody te są uzupełniane technikami zarządzania gośćmi, przez co mogą stanowić pełne metody zarządzania doświadczeniem turystycznym i rozwojem zrównoważonym. Produkty turystyki wiejskiej zajmują określone miejsce wśród produktów turystycznych, w każdym przypadku oddając oryginalny charakter danego regionu wiejskiego. W niniejszej pracy przeanalizowano i zinterpretowano "doświadczenie wiejskości" poprzez połączenie wyników badań pierwotnych, w których porównano opinie turystów i dostawców usług turystycznych na obszarach wiejskich, biorąc pod uwagę ich koncepcje wiejskości. W artykule przedstawiono model składowych doświadczenia turystycznego jako podsumowanie przeprowadzonych badań. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Strony
79--89
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szolnoki University College, Hungary
  • Szolnoki University College, Hungary
  • Szolnoki University College, Hungary
  • Szolnoki University College, Hungary
Bibliografia
  • Beckwith H.: A láthatatlan érintés, Budapest, Bagolyvár 2004.
  • Feehe I., Korodi M.: A vidéki turizmus fejlesztése. Szaktudás Kiadó Ház, Budapest 2008.
  • Kaspar C.: Das System Tourismus im Überlick. In.: Tourismus Managemen, Hrsg: Günter Haedrich et al., Berlin, New York: Valter de Gruyter GmbH 1998.
  • Kaspar C.: Turisztikai alapismeretek. Budapest: KIT 1992.
  • Kollarik A. (Szerk): Animátorok kézikönyve, Budapest: Hunguest RT 1994.
  • Korodi M.: Properties of Experience Management in Certain Tourism Products. International Conference on Tourism, and Sports Management, Debrecen 27-28 May 2010.
  • Lanfan M.F., Graburn N.H.H.: International Tourism Reconsidered: The Principle of the Alternative. In.: Tourism alternatives. Potentials and problems in the development of tourism. (Ed. Dy Valene L. Smith, William R. Eadington) Chichester et al: John Wiley 1994.
  • Lengyel M.: A turizmus általános elmélete-II. Budapest: Heller Farkas Gazdasági és Turisztikai Szolgáltatások Főiskolája 2004.
  • Lengyel M.: A turizmus általános elmélete-I. Budapest: Heller Farkas Gazdasági és Turisztikai Szolgáltatások Főiskolája, 65-69, 108, 2002.
  • Mosonyi A., Lengyel A., Müller A.: Branding potential of spas in the Northern Plain and the Mid-Transdanubian Regions - to be published in 2013 in Abstract.
  • Pompl W.: Turisztikai menedzsment 1. Budapest: Springer Tudományos Kiadó 2000.
  • Puczkó L., Rácz T.: Az attrakciótól az élményig. A látogatómenedzsment alapjai. Geomédia Kiadó, Budapest 2000.
  • Robert L., Hall D.: A falusi turizmus marketingje. Journal of Vacation Marketing 2004, vol. 10. (3)253-263.o in: Szemelvények a nemzetközi idegenforgalmi szaksajtóból. (Ford.:Báder T.) 2005.
  • Tasnádi J.: A turizmus rendszere, Szolnok: KGF1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171582156

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.