Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
As shown in Figures 8-10, the difference in emission for CO, HC and NOx clearly proved that the use of rail transport has a less significant impact on the environment. The discrepancies vary from about 200% for the oldest diesel locomotive engines of the ORE B13 norm, up to over 4000% for state-of-the-art diesel locomotives equipped with a Stage IV emission compliant diesel engine. levels of pollutant emissions in the exhaust gases, however it is "competitive" with regard to the transportation of numerous long-haul trucks.
Rocznik
Strony
9--18
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Rail Vehicles Institute "TABOR", Poland
autor
- Rail Vehicles Institute "TABOR", Poland
autor
- Rail Vehicles Institute "TABOR", Poland
autor
- Poznań University of Technology
Bibliografia
- Delphi Automotive Ltd (2016), Worldwide Emissions Standards 2016/2017 Heavy Duty and Off-Highway vehicles, Gillingham, United Kingdom.
- Europejska Agencja Środowiska (EEA), website https://www.eea.europa.eu/pl [Accessed 20 September 2018].
- Główny Urząd Statystyczny (2016), Transport. Wyniki działalności w 2015 r., Warszawa.
- Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (2014), Dokument implementacyjny do strategii rozwoju transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.), Warszawa.
- Pielecha, I., Pielecha, J. (2005), Tendencje w przepisach dotyczących emisji związków toksycznych przez silniki pojazdów szynowych, Pojazdy Szynowe, 1, pp. 52-59.
- Rail Transport and Environment (2015), Fact & Figures. The Voice of European Railways, UIC International Union Of Railways, Paris.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171582270