Czasopismo
2011
|
12
|
z. 6 Firmy rodzinne - determinanty funkcjonowania i rozwoju Współczesne aspekty zarządzania
|
77--88
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Running a family business with an example of Drivers` Education Center "ŻURAW" in Świdnica
Języki publikacji
Abstrakty
Współczesna struktura gospodarcza Polski oparta jest w dużej mierze na działalności małych i średnich przedsiębiorstw. Według wyliczeń analityków sektor małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce odpowiada za tworzenie niemal 50 procent krajowego produktu brutto. Na zarejestrowanych w naszym kraju systemie REGON 3,88 mln przedsiębiorstw tylko 0,1 procent stanowią firmy duże. Pozostałe to mikro (94,7 procent) oraz małe i średnie firmy (5,2 procent) [zob. Młynarczyk 2011, s. 10]. W sektorze małych i średnich przedsiębiorstw ważną pozycję zajmują te, które określane są mianem przedsiębiorstw rodzinnych (family business). Intuicja podpowiada jak należy interpretować tego rodzaju pojęcie, jednak w opinii specjalistów definicja przedsiębiorstwa rodzinnego nie jest jednoznaczna(fragment tekstu)
The article`s aim is to present a model of functioning and running a driving school, which is a family business. The author quotes a definition of a family business on the basis of information taken from the literature. He also points out main the symptoms distinguishes family business from other companies. Moreover, the author concentrates on his own experience in managing such a firm. The article raises issues concerning both: a profile and specificity of the driving school in comparison to the future drivers training system. He presents a history of the examined unit, pointing out some factors, which assign it to the family business group. On the basis of the analysis carried out by SWOT he shows main determinants of managing a driving school.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
77--88
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi
Bibliografia
- Lichtarski J. (red.) (1997), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, ss. 177-178.
- Młynarczyk I. (2011), Sektor MSP w Polsce: nastroje przedsiębiorców, "Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw", nr 1(105)2011, ss. 10-11.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów, Dz. U. Nr 217, poz. 1834 z 2006 r., Dz. U. Nr 3, poz. 24 z 2006 r., Dz. U. Nr 215, poz. 1362 z 2008 r. i Dz. U. Nr 78, poz. 653, Załącznik nr 3.
- Sułkowski Ł. (red.) (2005), Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń, ss. 89-93.
- Sułkowski Ł., Marjański A. (2009), Firmy rodzinne, jak osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa, ss. 15-16.
- Zimniewicz K. (1990), Nauka o organizacji i zarządzaniu, Wydawnictwo PWN, Warszawa- Poznań, s. 18.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171582302