PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 85 nr 2 Selected Aspects of Managing and Financing the Activity of Public and Private Sector Units | 101--114
Tytuł artykułu

Analysis of Selected Social Media in Creating a Personal Brand

Warianty tytułu
Analiza funkcjonalności wybranych mediów społecznościowych w kreowaniu marki osobistej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is to show the functionalities of selected social media in building a personal brand and to make a comparative analysis of the presented social media from that perspective. To sum up, the aim is to analyse the possibility of building a personal brand in social media such as: Instagram, LinkedIn and YouTube. The paper presents the concept of image, personal brand and the benefits associated with its conscious construction. The paper explains what social media are and how they are classified. It has been shown how to create a brand effectively using the above mentioned social media. The research methods used in the paper are the following: description, comparison, the results of own observations and analyses of selected own brands promoted in the above mentioned media. In addition, available professional literature and Internet resources in the form of articles, reports and statistical data were also used. The most important conclusions can be summed up with a statement that building a personal brand mindfully and using social media that offer such opportunities has its unquestionable benefits, but this must be done in a natural and reasonable way.(original abstract)
Celem artykułu jest ukazanie funkcjonalności wybranych mediów społecznościowych w kreowaniu marki osobistej i porównanie prezentowanych mediów pod tym kątem. W artykule przeanalizowano możliwości budowania marki osobistej w mediach społecznościowych: Instagram, LinkedIn oraz YouTube. Przybliżono pojęcia: wizerunku, marki osobistej i korzyści, jakie wiążą się z jej świadomym budowaniem. Wyjaśniono, czym są media społecznościowe oraz jak wygląda ich klasyfikacja. Ukazano, w jaki sposób można efektywnie kreować markę za pomocą wymienionych wyżej mediów społecznościowych. W pracy wykorzystano następujące metody badawcze: opis, porównanie, wynik własnych obserwacji i analiz z wybranych marek własnych promowanych w wyżej wymienionych mediach. Ponadto wykorzystano dostępną literaturę branżową i źródła internetowe w postaci artykułów, raportów i danych statystycznych. Najważniejsze wnioski można zawrzeć w stwierdzeniu, że warto świadomie budować markę osobistą i wykorzystywać do tego media społecznościowe, ale należy to czynić w sposób naturalny i rozsądny.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • WSB University in Poznań
  • WSB University in Poznań
Bibliografia
  • Breitbarth W., 2013, W sieci korzyści. Jak wykorzystać Linkedin w kontaktach zawodowych, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Daniłoś M., 2016, Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Granos D., 2016, Słów kilka o mediach społecznościowych, http://granos.pl/media-spolecznosciowe- -informacje/ [accessed: 12.10.2019].
  • Grębosz M., Siuda D., Szymański M., 2016, Social media marketing, Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
  • https://patronite.pl/jak_to_dziala [accessed: 24.10.2019].
  • Kawasaki G., Fitzpatrick P., 2014, Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Królewski J., Sala P., 2016, E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Leśkiewicz-Kowalik A., 2018, Twoja marka osobista jest dziś na wagę złota, https://www.forbes. pl/kariera/znaczenie-marki-osobistej-w-karierze-zawodowej/sddcctn [accessed: 6.10.2019].
  • Męclewska K., 2018, Jak korzystać z profilu na Linkedin, czyli co zrobić, by praca szukała Ciebie?, https://semahead.pl/blog/korzystac-profilu-linkedin-czyli-zrobic-by-praca-szukala.html [accessed: 24.10.2019].
  • Piwowarska A., 2015, Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie?, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Rheingold H., 1993, The virtual community. Homesteading on the electronic frontier, Massachusetts: AddisonWesley.
  • Schawbel D., 2012, Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Gliwice: Onepress.
  • Stępowski R., 2017, Video marketing w mediach społecznościowych, czyli kieszenie pełne telewizji, Rawa Mazowiecka: Wydawnictwo Roster.
  • Thinking Outside the Square: Support for Landscape and Portrait Formats on Instagram, 2015, http://instagram.tumblr.com/post/127722429412/150827-portrait-andlandscape [accessed: 19.10.2019].
  • Walczak-Skałecka A., 2016, Silne marki osobiste zmieniają świat, Lublin: Wydawnictwo Słowa i Myśli.
  • Żukowski M., 2017, Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171582500

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.