Warianty tytułu
Selected Aspects of Supply Logistics in the Analyzed Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono analizę jakości półwyrobów dostarczanych do znanej firmy motoryzacyjnej przez kilkunastu krajowych i zagranicznych dostawców. Przedstawiono procentowy rozkład (miesięczny w skali 1 roku) udziału każdego dostawcy w badanej partii (około 4 miliony sztuk) oraz procentowy udział ujawnionych przez odbiorcę niezgodności dla głównych dostawców w badanym okresie. W dalszej części ujawnione niezgodności rozdzielono na podstawowe (najliczniejsze) kategorie i zaprezentowano ich podział u kluczowych dostawców. Analiza taka pozwoliła dostrzec pewnego rodzaju zjawiska, które mogą zostać udoskonalone przez bardziej kompleksowe spojrzenie na całą grupę dostawców. (abstrakt oryginalny)
The article presents an analysis of the quality of semifinished products delivered to a well-known automotive company by over a dozen domestic and foreign suppliers. The monthly percentage distribution of each supplier's share in the tested batch (about 4 million items) and the percentage share of non-compliance disclosed by the recipient for the main suppliers in the examined period is presented In the following, the disclosed non-compliances were divided into basic (most numerous) categories and their division by key suppliers was presented. This analysis allowed to see some kind of a phenomena that can be improved by a more comprehensive look at the whole group of suppliers. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Politechnika Częstochowska
Bibliografia
- Encyklopedia zarządzania. (2019). Logistyka zaopatrzenia. https://mfiles.pl/pl/index.php/Logistyka_zaopatrzenia (20.10.2019).
- Fonfara, K. (2014). Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
- Governica. (2019). Logistyka zaopatrzenia. https://www.governica.com/Logistyka_zaopatrzenia (10.05.2019).
- Industry 4.0. (2019). Czym jest przemysł 4.0. http://industry40.edu.pl/czym-jest-przemysl-4-0/ (20.10.2019), https://doi.org/10.18290/rped.2019.11.1-1.
- Ocicka, B., Raźniewska, M. (2015). Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, (249), 63-38.
- Pfohl, H.Ch. (2001). Systemy logistyczne. Podstawy organizacji i zarządzania. Poznań: Wydawnictwo Biblioteka Logistyka.
- Szafirski, M. (2018). Relacje z dostawcami - jakość wyrobu, zadowolenie klienta i relacje biznesowe. http://abcjakosci.pl/2018/08/relacje-z- dostawcami-jakosc-wyrobu-zadowolenie-klienta-i-relacje-biznesowe-czesc-1-relacje-miedzy-dostawcami-a-klientami/ (20.10.2019).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171582562