Czasopismo
2018
|
R. 22, nr 3, t. 3 Banki - wczoraj, dziś, jutro. Ewolucja sektora bankowego po 1918 r.
|
153--164
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Importance of New Technologies in the Process of Communicating Banks With the Market Environment
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule dokonano oceny nowych technologii wykorzystywanych w procesie komunikowania banków z otoczeniem rynkowym. Za główny czynnik determinujący proces komunikowania uznano nieograniczonych dostęp do internetu oraz urządzeń mobilnych przez pracowników i klientów banków. W artykule zdiagnozowano znaczenie kluczowych kompetencji pracowników banków oraz usług z jakich korzystają klienci w powyższym procesie. W artykule dokonano również oceny funkcji, jakie spełniają nowe technologie w modelu gospodarki 4.0., który jest synonimem zmian, jakie zachodzą w bankowości internetowej. (abstrakt oryginalny)
The article evaluates the use of new technology in the process of communicating banks with the market environment. The main factors determining the communication process were the unlimited access to the Internet and mobile devices by bank employees and clients. The importance of key employee competencies and services used by clients was diagnosed, thanks to the use of new technologies in the process of communicating banks with the market environment. The article also evaluates the functions that new technologies meet in the 4.0 model of economy, which is synonymous with changes taking place in online banking. (original abstract)
Rocznik
Strony
153--164
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- https://www.bankier.pl, (07.11.2018).
- https://www.bosch.com, (22.10.2018).
- James H. Gilmore, B. Joseph Pine II, The Four Faces of Mass Customization, Harvard Business Reviev, https://hbr.org/1997/01/the-four-faces-of-mass-customization, (23.10.2018).
- Kiełtyka L., Wykorzystanie nowych technologii komunikacyjnych do struktur zarządzania w przedsiębiorstwach przyszłości, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej". Organizacja i Zarządzanie. Zeszyt nr 99, 2016.
- http://knowledge.wharton.upenn.edu/article/how-to-regulate-innovation-without-killing-it/, (17.10.2018).
- https://norbertbiedrzycki.pl, (8.11.2018).
- https://prnews.pl/raport-prnews-pl-rynek-bankowosci-internetowej, (3.11.2018).
- http://przemysl 40.pl/ Portal nowoczesnego przemysłu. Industry 4.0., (22.10.2018).
- Raport Boston Consulting Group pt. "The Power of People in Digital Banking Transformation. The Digital Financial Institution, 2018.
- https://socialpress.pl/2017/11/onliner-nowy-typ-konsumenta-wedlug-najnowszego-badania-google, (28.10.2018).
- https://sherryturkle.com/about/, (17.10.2018).
- Świeszczak M, Świeszczak K, Przyszłość bankowości internetowej kreowanej przez klientów, [w:] Granice finansów XXI wieku, S. Wieteska, I. D. Czechowska (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.
- Wiktor J.W., Modele komunikacji marketingowej, Zeszyt Naukowy 602 Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2001, s. 120.
- Wołoch R., K. Śledziewska, Wpływ zmian technologicznych na pracowników sektora bankowego, Instytut Delab UW, Warszawa 2018.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171582616