PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | R. 22, nr 3, t. 3 Banki - wczoraj, dziś, jutro. Ewolucja sektora bankowego po 1918 r. | 165--176
Tytuł artykułu

Wykorzystanie mediów społecznościowych przez banki w Polsce

Warianty tytułu
The Use of Social Media by Banks in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie możliwości i zakresu wykorzystania serwisów społecznościowych w komunikacji marketingowej banków w Polsce. Podstawę teoretyczną stanowią studia literaturowe opisywanego zagadnienia. W części empirycznej, przedstawiono wyniki badań własnych autorów na temat serwisów społecznościowych w komunikacji marketingowej wspomnianych podmiotów. Na potrzeby opracowania został przeprowadzony autorski audyt zawartości stron internetowych (sposób komunikowania o posiadanych profilach w serwisach, umiejscowienie wtyczek społecznościowych w strukturze strony) i profili w mediach społecznościowych poszczególnych banków (wybrano banki komercyjne prowadzące działalność w formie spółek akcyjnych wg danych Komisji Nadzoru Finansowego). Na tej podstawie dokonano diagnozy stanu obecnego wykorzystania mediów społecznościowych w programach promocyjnych badanych podmiotów, a także przedstawiono możliwości dalszego ich eksplorowania. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to present the possibilities and scope of using social networking sites in bank marketing communication in Poland. The theoretical basis are the literature studies of the described problem. In the empirical part, the results of the author's own research on social networking sites in marketing communication of the mentioned entities are presented. For the purposes of the study, an original audit of the content of websites was carried out (the method of communication about the profiles held on sites, the location of social plugins in the structure of the site) and profiles in social media of individual banks (commercial banks operating in the form of joint stock companies according to the data of the KNF  Polish Financial Supervision Authority). On this basis, the status of the current use of social media in promotional programs of the surveyed entities was diagnosed, as well as the possibilities of further exploration. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Banki w formie spółek akcyjnych, https://www.knf.gov.pl/podmioty/Podmioty_sektora_bankowego/Banki_w_formie_spolek_akcyjnych, (17.10.2018).
  • Budziewicz-Guźlecka A., Woźniakowski M., Social media in the marketing communication of Polish banks, "European Journal of Service Management" 2018, vol. 25, nr 1.
  • Czech M., Media społecznościowe w biznesie, http://marketingibiznes.pl/socialmedia/media-spolecznosciowe-w-biznesie, (12.01.2017).
  • Grębosz M., Siuda D., Szymański G., Social media marketing, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2016.
  • Kaplan A. M., Haenlein M., Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media, "Business Horizons" 2010, nr 1 (53).
  • Rheingold H., The virtual community. Homesteading on the electronic frontier. Addison-Wesley, Reading MA 2016.
  • Snarska A., Działania banków detalicznych podejmowane w social media, "Organizacja i zarządzanie" 2015, nr 1(29).
  • Social Banking: Leveraging Social Media to Enhance Customer Engagement (2014), https://www.capgemini.com/resource-file-access/resource/pdf/social_banking_leveraging_social_media_to_enhance_customer_engagement.pdf, s. 6-9, (14.03.2016).
  • Świeszczak M., Świeszczak K., Przyszłość bankowości internetowej kreowanej przez klientów, [w:] Granice finansów XXI wieku, S. Wieteska, I. D. Czechowska (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.
  • Tarczydło B., Budowanie wizerunku marki z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Studium przypadku, "Marketing i rynek" 2015, nr 8.
  • Wiktor J. W., Komunikacja marketingowa, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  • Woźniakowski M., Media społecznościowe w komunikacji sieci komórkowych, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług" 2017, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171582620

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.