Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W latach osiemdziesiątych działania związane z dystrybucją, a w szczególności czynności logistyczne, zostały uznane za tworzące wartość dodaną i mające decydujący wpływ na zadowolenie klienta, zaś zintegrowane zarządzanie logistyczne za jeden z podstawowych elementów wzmacniania pozycji konkurencyjnej i osiągania celów strategicznych przedsiębiorstw. Obsługa klienta i system fizycznej dystrybucji towarów są coraz częściej wykorzystywane jako narzędzia budowania pozycji konkurencyjnej firmy. Pod tym względem w sektorze IT dystrybucji towarów przypisywane jest szczególne znaczenie. Wynika to zasadniczo ze specyfiki oferowanych na tym rynku produktów, które cechuje wysoka standaryzacja oraz z rygorystycznych standardów, jakie narzucają producenci. (fragment tekstu)
From the eighties, activities associated with a distribution and in particular with logistics havebeen considered as value adding and having a decisive impact on customer satisfaction. An integrated logistics management has been regarded as an essential part of strengthening competitive position and strategic business objectives. Customer service and a system of physical distribution of goods are increasingly used as a tool for building the company's competitive position. It is especially truth forIT sector due to specific character of products, which are characterized by high standardization and stringent standards imposed byproducers.(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
97--108
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi
Bibliografia
- Czubała A. (2006), Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa.
- Fechner I. (2004), Usprawnianie przepływów w łańcuchach dostaw, http://www.logistyka.net. pl/logistyka/docs/2002/02/25/1840211/Ref-1.doc, 31 marca 2004 r.
- Jedliński M. (1998), Zarządzanie systemami logistycznymi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
- Kotler Ph. (1999), Marketing: Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, FELBERG, Październik.
- Kotler Ph. (2008), Marketing, Wydanictwo Rebis, Poznań.
- Krygier J. (2007), Determinanty przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw wirtualnych [w:]Przedsiębiorczość i zarządzanie, seria SWSPiZ w Łodzi, t. VIII, z. 1, Łódź.
- Krygier J. (2005), Zastosowanie technologii internetowych w dystrybucji a pozycja konkurencyjna małej firmy, [w:] Determinanty pozycji konkurencyjnej Polski w Unii Europejskiej, Piasecki R. (red.), Seria SWSPiZ w Łodzi: Studia i Monografie, nr 12, Łódź.
- Rayport J., Sviokla J. (1995), Exploiting the Virtual Value Chain, Harward Bisuness Rewiew, November-December.
- Strategor (2001), Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość., Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Sztucki T. (1998), Encyklopedia marketingu, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171582832