PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 12 | z. 9 Zarządzanie logistyczne | 171--182
Tytuł artykułu

RFID jako wsparcie procesów obsługi klienta w systemach logistyki dystrybucji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W przeszłości logistyka była niedostrzeganym i w dodatku biernym obszarem w przedsiębiorstwach. Jednak obecnie na skutek dynamizacji otoczenia rynkowego, oddziałującego generycznie, pozycja logistyki ulega zmianie. Wobec wyzwań związanych z rosnącym znaczeniem informacji i internetyzacji, postępującej internacjonalizacji i globalizacji, sprzyjających procesom koncentracji i integracji na znaczeniu zyskują te obszary funkcyjne przedsiębiorstwa, które pozwalają na reagowanie czynne i dostosowywanie się do trendów rynkowych w najkorzystniejszym dla przedsiębiorstw obszarach i zakresie. Tym obszarem jest zwłaszcza dystrybucja. To tu efektywność i skuteczność działania w procesie finalizacji transakcji w kontaktach z klientem staje się newralgicznym obszarem i jednocześnie najbardziej pożądanym. Dostarczanie dóbr zgodnie z zasadami 7R wraz z obsługą klienta staje się coraz częściej tym atutem przedsiębiorstwa, który decyduje o przewadze strategicznej. Przedsiębiorstwa w obszarze logistyki dystrybucji, aby sprostać wymaganiom klientów coraz częściej i coraz chętniej korzystają ze wsparcia nowych technik i technologii. Wśród nich RFID jest rozwiązaniem technologicznym, które jest stosowane przez coraz to liczniejsze grono przedsiębiorstw. Nim jednak przejdziemy do pogłębionej analizy istoty RFID jako wsparcia procesów obsługi klienta w systemach logistyki dystrybucji należy uzmysłowić sobie czym jest logistyka, podkreślić przesłanki, które przemawiają za logistyką generalnie, wykazać znaczenie logistyki w systemach dystrybucji oraz obsługi klienta. (fragment tekstu)
EN
Logistics customer service plays the key role in success of distribution companies. This paper presents RFID as one of leading technologies used by logistic companies. In particular for distribution processes at the end of supply chain. Key factors determining new technologies implementation in logistics have been presented and analyzed. RFID technology has been shortly described. Also implementation of RFID technology and how it support distribution processes is presented. (original abstract)
Rocznik
Tom
12
Strony
171--182
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania
Bibliografia
  • Beier F.J., Rutkowski K. (1993), Logistyka, Wyd. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Bendkowski J., Pietrucha-Pacut M. (2003), Podstawy logistyki w dystrybucji, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice.
  • Bielewicz A. (2005), Coś wisi w powietrzu, [w:] WWW. Computerworld z dnia 23.02.2005.
  • Blaik P. (2010), Logistyka. Koncepcja integrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Bozarth C., Handfield R. (2007), Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, Wyd. Helion, Gliwice.
  • Bucharowski P. (2005), RFID w Wal-Mart redukuje braki magazynowe, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", nr 3.
  • Bucharowski P. (2005), Wdrożenie RFID w sieciach handlu detalicznego Wal-Mart (cz. I i II), "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", nr 3 oraz 11 .
  • Ciesielski M. (1999), Logistyka w strategiach firm, PWN, Warszawa - Poznań.
  • Coyle J.J., Bardi E.J., Langley C. J. (1996), The Management of Business Logistics, West Publishing Company
  • Długosz J. (2009), Nowoczesne technologie w logistyce, PWE, Warszawa.
  • Encyklopedia PWN
  • Ficoń K. (2001), Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie, Wyd. Impuls Plus Consulting, Gdynia.
  • Jones T.O., Sasser W.E., Jr. Why Satisfied Customers Defect. "Harvard Business Review", Nov.-Dec. 1995.
  • Kapusta F. (2006), Zarządzanie działami logistycznymi, Wyd. Forum Naukowe Poznań - Wrocław.
  • Keegan J. (1998), Historia wojen, Wyd. Książka i Wiedza, Warszawa.
  • Kempny D. (2008), Obsługa klienta, Wyd. AE w Katowicach, Katowice.
  • Kotler Ph. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Gebethner i Sk-a, Warszawa.
  • La Londen J.B., Cooper M.C., Noordewier T.G. (1988), Customer Service, A management Perspective, Chicago, IL: Council of Logistics Management.
  • Pohl H. Ch. (2001), Systemy logistyczne. Podstawy organizacji i zarządzania, Wyd. ILiM, Poznań.
  • Shapiro R.D., Heskett J.L. (1985), Logistics Strateg y, West Publishing, St. Paul.
  • Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A. (2005), Podstawy logistyki, Wyd. Stowarzyszenie Naukowe Instytut Gospodarki i Rynku, Szczecin.
  • Szymczak M. (2001), Automatyczna identyfikacja i kody kreskowe [w:] Gołembska E., (2001), Kompendium wiedz y o logistyce, PWN, Poznań.
  • Topolska K., Topolski M., Wiśniewski L. (2010), System identyfikacji radiowej RFID jako nowoczesne narzędzie w łańcuchu logistycznym, [w:] pod red. J. Szołtysek, M. Jedliński, (2010), Logistyka. Współczesne wyzwania. Wyd. Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Angelusa Silesiusa.
  • Woodruff R.B., Schumann D.W., Fisher Gardial S. (1993), Understanding Value and Customer Satisfaction from the Customer's Point of View, University of Tennessee Survey of Business, vol. 28, no.1 summer/fall .
  • http://blog.controlsys.pl
  • http://cio.cxo.pl
  • http://cscmp.org
  • http://www.bibula.com
  • http://www.controlengpolska.com
  • http://www.elalog.org
  • http://www.epcglobal.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171583002

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.