PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 12 | z. 7 Firmy rodzinne - determinanty funkcjonowania i rozwoju. Zarządzanie rozwojem i zmianą | 228--242
Tytuł artykułu

Zaangażowanie społeczne małych firm województwa podlaskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sektor MSP jest dominującym środowiskiem funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych. Zaś trendy charakterystyczne dla tego sektora, obserwowane są także wśród firm familijnych. Grupa ekspercka ds. Biznesu Rodzinnego powołana przez Komisję Europejską (DG Enterprise) (w skład której wchodzą przedstawiciele wszystkich państw członkowskich, w tym również Polski), w wydanym w listopadzie 2009 roku ostatecznym raporcie podkreśla, że większość problemów firm rodzinnych jest tożsama z problemami MMSP.[Raport końcowy...] Wychodząc z tego założenia za cel niniejszego opracowania przyjęto prezentację wyników badań dotyczących małych podmiotów gospodarczych województwa podlaskiego w obszarze ich społecznego zaangażowania. Nie jest niestety możliwe wyodrębnienie z tego grona firm rodzinnych, jednakże przedstawione informacje z pewnością mogą stanowić asumpt do badań nad tą populacją. (fragment tekstu)
EN
The article is aimed at presentation to the phenomenon of corporate community involvement in small firms from Podlasie. First, this paper discusses the concept of corporate community involvement. Next, it presents scale, forms and areas of social activities of small firms. Conclusion is that trends observed in SME sector are observed in family business too. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet w Białymstoku
Bibliografia
  • Badanie firm rodzinnych. Raport końcowy, Warszawa 2009, materiał internetowy http://firmyrodzinne. pl/download/pentor/Raport_koncowy_Badanie_firm_rodzinnych.pdf [29.03.2011]
  • Firmy rodzinne na polskim rynku, materiał internetowy http://firmyrodzinne.pl/artykuly/firmyrodzinne-na-polskim-rynku [29.03.2011]
  • Gołaszewska-Kaczan U., Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, Wyd. Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2009.
  • Greszta M., Na drodze do odpowiedzialnego biznesu [w:] Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes.
  • Programy, strategie, standardy, Rok B. (red.), Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  • Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A., Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa 2004.
  • Koładkiewicz I., Firmy rodzinne w Polsce. Perspektywy badawcze, "Organizacja i Kierowanie" 2007, nr 3.
  • Lewandowska A., Identyfikacja kluczowych wartości jako istotny element konkurowania firm rodzinnych, [w:] Zarządzanie w XXI wieku. Koncepcje, metody, problemy, Godziszewski B., Kołosowska B., Szołno-Koguc J. (red.), Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, Toruń 2009.
  • Marjański A., Specyfika strategii małych przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce - badania empiryczne "Organizacja i Kierowanie" 2007, nr3.
  • Przedsiębiorstwo rodzinne jako szczególny typ małych i średnich przedsiębiorstw, materiał internetowy http://ewa-wiecek-janka.pl/userfiles/main/file/przed_rodz.pdf [29.03.2011].
  • Safin K., Przedsiębiorstwa rodzinne - istota i zachowania strategiczne, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  • Skala i znaczenie firm rodzinnych w Polsce, materiał internetowy www.firmyrodzinne.eu [21.01.2011].
  • Stradomski M., Finansowanie obce firm rodzinnych na rynku niedoskonałym, PWE, Warszawa 2010.
  • Sułkowski Ł, Marjański A., Firmy rodzinne, jak osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń, Poltex, Warszawa 2009.
  • Znaczenie i rola przedsiębiorstw rodzinnych, materiał internetowy http://www.projektlodz.pl/gospodarka_miejska/1/702 [29.03.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171583124

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.