Czasopismo
2011
|
12
|
z. 12 Znaczenie mikro i makro procesów w funkcjonowaniu i rozwoju systemu społeczno-ekonomicznego
|
57--70
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Distance Management
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przybliżenie problematyki zarządzania na odległość w wymiarze wewnątrzorganizacyjnym, które w dobie społeczeństwa sieci staje się nieuniknionym sposobem zarządzania organizacjami.(fragment tekstu)
The article: Distance management discusses the specificity of distance management within the organization. The article focuses on key factors that provide the effective management to an individual and a virtual teamwork. It points out the necessity for the manager to acquire the specific competences of managing people in a virtual manner, such as ability to manage by objectives, develop trust within a virtual team, communicate clearly and gather people around the common goals. The ability to effectively manage people on distance becomes a core managerial competency.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
57--70
Opis fizyczny
Twórcy
- Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
- Antoszkiewicz, J. D. Pawlak Z. (2010), Techniki menedżerskie. Skuteczne zarządzanie firmą. Wydawnictwo Poltext. Warszawa.
- Brzozowski M., (2010), Organizacja wirtualna. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa.
- Czekaj J.[red], (2007), Metody organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
- Fukuyama F., (1997), Zaufanie. Kapitał społeczny, a droga do dobrobytu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław.
- Griffin R. W., (2004), Podstawy zarządzania organizacjami. Wyd 2, zmienione. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
- Grudzewski W.M., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M., (2007), Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa.
- Grudzewski W.M., Hejduk I.K., (2000), Kreowanie w przedsiębiorstwie organizacji inteligentnej, [w:] Przedsiębiorstwo przyszłości, praca zbiorowa pod red. W.M. Grudzewskiego i I.K. Hejduk, Difin, Warszawa.
- Handy Ch., (1995), Trust in virtual organization. "Harvard Business Review", May-June. http://www.youcanworkfromanywhere.com/.
- Koźmiński A., Jemielniak D. (2008), Zarządzanie od podstaw. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Warszawa.
- Kożuch B., Nauka o organizacji. Wydawnictwa Fachowe CeDeWu, Warszawa 2007.
- Kożusznik B., (2004), Komunikacja w dobie Internetu - wpływ na jednostkę, organizację i otoczenie. [w:] Kożusznik B. [red.] Zarządzanie i technologie informacyjne, t1. Komunikacja w dobie Internetu. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
- Kożusznik B.,(2011), Zachowania człowieka w organizacji. PWE, Warszawa.
- Kubik K., Menedżer w przedsiębiorstwie przyszłości, TNOiK., Toruń 2005.
- Lewicka D., (2010), Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia , mierniki. Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Warszawa.
- Ludwiczyński A. [red.], (2006), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa.
- Lurey Jeremy S., Virtual Teamwork: Best Practices for Working in a Networked Economy, www.plusdelta.net/articles/Virtual_Teamwork.pdf.
- Maciejowski T., (2004), Firma w Internecie. Oficyna Ekonomiczna. Kraków.
- Masłyk- Musiał E., (2003), Organizacje w ruchu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Pocztowski A., (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie, procesy, metody. Wydanie II zmienione. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa.
- Rakowska A., (2005), Kompetencje współczesnego menedżera, [w:] Masłyk- Musiał (red.) Zarządzanie kompetencjami w organizacji. Wyd. Wyższej Szkoły Menedżerskiej, Warszawa.
- Sankowska A., (2009), Organizacja wirtualna. Koncepcja i jej wpływ na innowacyjność. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Warszawa.
- Schnurman M., Successful telecommuting requires discipline, http://www.nj.com/business/index.ssf/ 2010/03/ successful_telecommuting_requi.html.
- Sroka H. [red.], (2007), Zarys koncepcji nowej teorii organizacji i zarządzania dla przedsiębiorstw e-gospodarki. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
- Stelmach W., (2004), Obrazy kierowania. Teorie, opinie o zarządzaniu zasobami ludzkimi. Wyd. Placet. Warszawa.
- Strategom (1997), Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa.
- Stroińska E., (2010), Telepraca jako forma zatrudnienia i organizacji pracy. Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Łódź.
- Sułkowski Ł., (2005), Epistemologia w naukach o zarządzaniu. PWE, Warszawa.
- Sztompka P., (2007), Zaufanie. Fundament społeczeństwa. Wydawnictwo Znak. Kraków.
- Teluk T., (2002), E-biznes. Nowa gospodarka. Wydawnictwo OnePress, Helion, Łódź.
- Werner M., Witzel M., (2005), Zarządzanie organizacją wirtualną. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Witczak H., (2008), Natura i kształtowanie systemu zarządzania przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
- Zalewski A., (2000), Korporacyjne bazy wiedzy. PWE, Warszawa.
- Ziemba E., (2009), Projektowanie portali korporacyjnych dla organizacji opartych na wiedzy Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach. Katowice.
- Żukowska J., (2009), Funkcja monitoringu w organizacji wirtualnej. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171583254