Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
The purpose of the article is to systematize the concepts related to the logistics of intangible resources. To accomplish this objective, the author has employed chiefly the methodology of a systematic review of literature. In the work, the author has raised issues concerning the theory of resources in building a competitive advantage also indicating how important it is to compile appropriate resources (tangible and intangible) to build such an advantage. Furthermore, taking into consideration the theory of a process approach to logistics, the author pinpoints the importance of intangible resources in logistics processes occurring in the course of building a competitive advantage. (original abstract)
Rocznik
Strony
161--169
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- University of Gdańsk, Poland
Bibliografia
- Abt, S., Woźniak, H. (1993), Podstawy logistyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, p. 19.
- Barney, J. (1991), Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. Journal of Management, 17(1), pp. 99-120.
- Bednarz, J. (2013), Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, p. 178.
- Beier, F. J., Rutkowski, K. (1995), Logistyka, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, p. 16. Blaik, P. (1997), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, pp. 14-15.
- Chaberek, M. (1999), Logistyka - dawne i współczesne płaszczyzny praktycznego jej stosowania. Pieniądze i Więź, 4(3), p. 139.
- Chaberek, M. (2002), Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, p. 14.
- Chaberek, M. (2011), Praktyczny wymiar teorii logistyki. Roczniki Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, 10(10), p. 211.
- Chaberek, M. (2014), Theoretical, Regulatory and Practical Implications of Logistics. Logforum, 10(1), p. 6.
- Christopher, M. (2011), Logistics & Supply Chain Management, FT Press, London, p. 2.
- Cygan, A. (1999), Racjonalność gospodarowania. In: Dach, Z. (Ed.), Wprowadzenie do ekonomii, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków, p. 50.
- Czerniachowicz, B. (2016), Zasoby niematerialne i kapitał intelektualny a wartość przedsiębiorstwa. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 4(82), part 2, pp. 373-382, doi: 10.18276/ frfu.2016.4.82/2-32.
- Fijałkowski, J. (2000), Transport wewnętrzny w systemach logistycznych - wybrane zagadnienia, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, p. 165.
- Garbarski, L., Rutkowski, I., Wrzosek, W. (1998), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, p. 390.
- Godziszewski, B. (2001), Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, p. 76.
- Gołembska, E. (1994), Logistyka jako zarządzanie całym łańcuchem dostaw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań, p. 90.
- Griffin, R. W. (2010), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, p. 5.
- Kalisz, D., Szyran-Resiak, A. (2018), Organizacja wirtualna w erze społeczeństwa informacyjnego. Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Nauki Ekonomiczne, 28, pp. 483-495, doi: 10.19251/ne/2018.28(31).
- Krawczyk, S. (1998), Logistyka w zarządzaniu marketingiem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław, p. 33.
- Krawiec, F. (2009), Nowa gospodarka i wizja lidera firmy XXI wieku, Difin, Warszawa, p. 34.
- Lalonde, B. J., Grabner, J. R., Robeson, J. F. (1970), Integrated Distribution Management: A Management Perspective. International Journal of Physical Distribution, 1(1), p. 43.
- Mazurek, G. (2012), Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Wydawnictwo Poltext, Warszawa, p. 32.
- Mikuła, B. (2018), Zarządzanie oparte na wiedzy - podstawowe założenia. Studia Ekonomiczne, Gospodarka, Społeczeństwo, Środowisko, 1(2), pp. 3-46.
- Milewski, R., Kwiatkowski, E. (2008), Podstawy ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, p. 7.
- Niziński, S. (1998), Logistyka w systemach działania, Polskie Towarzystwo Diagnostyki Technicznej - Wydawnictwo i Zakład Poligrafii Instytutu Technologii Eksploatacji, Warszawa-Radom, p. 29.
- Papińska-Kacperek, J. (2008), Społeczeństwo informacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Qin, Z. (Ed.) (2009), Introduction to E-commerce, Tsinghua University Press, Beijing, pp. 248-249.
- Skowronek, C., Sarjusz-Wolski, Z. (1995), Logistyka w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, p. 16.
- Sobota, M. (2014), Teleportacja nieznanego stanu kwantowego. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 68, pp. 397-402.
- Sudalaimuthu, S., Raj, S. A. (2009), Logistics Management for International Business: Text and Cases, PHI Learning Pvt. Ltd., New Delhi, p. 2.
- Szmelter, A. (2013), Business Intelligence Tools as an Element of Information Supply System. Toruń Business Review, 12(12), pp. 127-142. Available from https://tbr.wsb.torun.pl/index. php/journal/article/view/236 [Accessed 17 February 2019].
- Weiland, D. (2017), The Role of Information in e-Commerce. Transport Economics and Logistics, 68, pp. 103-115, doi: 10.5604/01.3001.0010.5326.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171583782