Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono istotę oraz możliwości zarządzania siecią przedsiębiorstw. Skupiono się głównie na omówieniu dwóch przeciwstawnych koncepcji w tym obszarze. Jedna z koncepcji zakłada, że sieci są strukturami niemożliwymi do kształtowania przez pojedynczą organizację, a sieć zarządzana jest poprzez wszystkie podmioty ją tworzące. Według drugiej koncepcji sieć może i powinna być zarządzana przez jedno przedsiębiorstwo. W artykule przedstawiono również rozwiązanie będące kompromisem w stosunku do omawianych ujęć zarządzania siecią-określane jest ono mianem subtelnego przywództwa. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- 1. Anderson, J.C., Narus, J.A., 1991, Partnering as a focus market strategy, " California Management Review", vol. 33, no. 3.
- 2. Anderson, J.C., Hakansson, H., Johanson, 1994, Dyadic business relationships within a business network context, "Journal of Marketing", vol. 58, no. 4.
- 3. Boccaletti S., Latora V., Moreno Y., Chavez M., Hwang D.-U., 2006, Complex networks: Structure and dynamics, "Physics Reports", vol. 424.
- 4. Dhanaraj Ch., Parkhe A., 2006, Orchestrating innovation networks, "Academy of Management Review, vol. 31, no. 3.
- 5. Fomburn C.J., 1982, Strategies for network research in organizations, "Academy of Management Review", vol. 7, no. 2.
- 6. Ford D., Gadde L-E., Hakanson H., Snehota I., 2002, Managing networks, Proceedings of the Inaugural Meeting of the IMP Group in Asia, "Culture and Collaboration in Distribution Net-works", December, Perth, Australia.
- 7. Holmlund M., Tornroos, 1997, What are relationships in business networks?, "Management Decisions", vol. 35, no. 4.
- 8. Johanson J., Mattsson L-G., 1987, Interorganizational relations and strategic actions in industrial systems: A network approach compared with the transaction-cost approach, "International Studies of Management and Organization", vol. 17, no. 1.
- 9. Landsprger J., Spieth P., 2011, Managing innovation networks in the industrial goods sector, "International Journal of Innovation Management", vol. 15, no. 6.
- 10. Liu Y-Y., Soltine J-J., Barabasi A-L., 2011, Controllability of complex networks, "Nature", vol. 473.
- 11. Moller K., Rajala A., 2007, Rise of strategic nets-New models of value creation, "Industrial Marketing Management", vol. 36.
- 12. Nonaka I., 1994, A dynamic theory of organisational knowledge creation, "Organization Science", vol. 5, no. 1.
- 13. Ojsalo J., 2004, Key network management, "Industrial Marketing Management", vol. 33.
- 14. Orton J.D., Weick K.E., 1990, Loosely coupeld systems: reconceptualization, "Academy of Management Review", vol. 15, no. 2.
- 15. Ritter T., 1999, The network company-Antecedents for coping with relationships and networks effectively, "Industrial Marketing Management", vol. 28.
- 16. Ritter T., Wilkinson I.F., Johnston W.J., 2004, Managing in complex business networks, "Industrial Marketing Management", vol. 33.
- 17. Thorelli H.B., 1986, Networks: Between markets and hierarchies, "Strategic Management Journal", vol. 7, no. 1.
- 18. Walter A., Ritter T., Gemunden H., 2001, Value creation in buyer-seller relationships: Theoretical considerations and empirical results from a supplier's perspective, "Industrial Marketing Management", vol. 30. no. 5.
- 19. Welch D., Welch L.S., Wilkinson I.F., Young L.C., 1996, Network analysis of a new export grouping scheme: The role of economic and non-economic relations, "International Journal of Research in Marketing", vol. 13, no. 5.
- 20. Wilkinson I., Young L., 2002, On cooperating. Firms, relations and networks, "Journal of Business Research", vol. 55.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171583872