PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 12 | z. 12 Znaczenie mikro i makro procesów w funkcjonowaniu i rozwoju systemu społeczno-ekonomicznego | 247--260
Tytuł artykułu

Rola kultury organizacyjnej małych przedsiębiorstw rodzinnych w procesie sukcesji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Organizational Culture of Small Family Businesses in the Process of Succession
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W Polsce firmy rodzinne są najliczniejszą grupą biznesu. Stanowią także tę nieliczną grupę, która w obecnej, kryzysowej sytuacji w gospodarce, funkcjonuje bez drastycznych konsekwencji.(fragment tekstu)
EN
The driving force behind the economy is the potential of family businesses. This is an area-specific models of organizational culture. It is also important risks of family businesses. The biggest problem is the next generation. Culture is the basis for identity of the company and clear sucession.(original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Allen R.F., Kraft C., Allen J., Certner B., The Organizational Unconscious, Human Resourses Institute, Morristown, 1987.
  • Aronson E., Człowiek- istota społeczna, Warszawa 1997.
  • Barabasz A. Zarządzanie emocjami-wyzwanie dla kadry kierowniczej, Management Forum 2020, Nowoczesne Koncepcje i Metody Zarządzania Strategicznego.
  • Bate P.,The impast of organizational Culture AApproaches to Organization Problem -Solving, Organization Studiem 1984, No. 5.
  • Cohn M., Passing the Torch: Succession, Retirement, &Estate Plannining Family - Owned Business, McGraw - Hill, Inc, New York 1992, s.346. Duma D; Zarzadzanie wartosciami; Gazeta Wyborcza, 17/12/2001.
  • Dzierżawski K., Krótki kurs ekonomii praktycznej, Zysk i S-ka, Poznań 2006.
  • Frishkoff P.A., za: Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A., Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa 2004.
  • Hoffstede G., Kultury i organizacje, Warszawa 2000.
  • Jaques E., The Changing Culture of a Factory, London 1951.
  • Jaffe D.T., Working with ones you love: Conflict resolution and problem solving strategies for a successful business, Berkeley, CA, Conari 1990, s.27-36 za: A. Winnicka-Popczyk, Firma rodzinna w gospodarce rynkowej, [w]: J. Jeżak ,W. Popczyk, A. Winnicka-Popczyk, Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa 2004.
  • Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A., Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa 2004.
  • Jonovic D.J., Divorce-Family Business Style, "Dynamic Business", Oct. 1984.
  • Kadłubowska J., Sześć sekretów na sukces biznesu rodzinnego wg James'a Lea (prof. University of North Carolina), Biznes Rodzinny nr 5, maj 2006.
  • Kosewski M., Zarządzanie poprzez wartości; Materiały Ogólnopolskiej Konferencji Kodeksu Wartości w Firmie, Warszawa 2008.
  • Landes D.S., Bleichoders and Rotschilds:The problem of Continuity in the Family Business, "Family Business Review", nr 6(1) 2000.
  • Lewandowska A. Identyfikacja kluczowych wartości jako istotny element konkurowania firm rodzinnych, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu.
  • Lloret J.T, Od przedsiębiorstwa rodzinnego do rodziny przedsiębiorczej, www.biznesrodzinny.pl/02.
  • Matejuk Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw (na przykładzie aglomeracji łódzkiej) [w:] Przedsiębiorczość: szansą na sukces rządu, gospodarki, przedsiębiorstw, społeczeństwa, red. K. Piech, M. Kulikowski, Instytut Wiedzy, Warszawa.
  • Ostrowska K., Dwudziestu wspaniałych, "Rzeczpospolita" nr 36/2008.
  • Obłój, Myśli o nowoczesnym biznesie, Obraz Terytoria, Gdańsk 2003.
  • Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu. Kraków: Profesjonalna Szkoła Biznesu, 1998.
  • Piasecki B. (red.), Ekonomika i zarządzanie firmą, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Łódź, 2001.
  • Price Waterhouse Coopers Research Report 11 (2003), Darling, please sign this form: a report on the practice of third party guarantees in New South Wales (by Jenny Lovric and Jenni Millbank) Report 2003.
  • Schein E., Organisational Culture and Leadership, San Francisco 1992.
  • Senge P.M, Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Sułkowski Ł., Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, TNOiK, Toruń 2005.
  • Sułkowski Ł., Organizacja a rodzina. Więzi rodzinne w życiu gospodarczym, TNOiK, Toruń 2004.
  • Sułkowski Ł. Procesy kulturowe w organizacjach, Tonik- Łódź 2002.
  • Surdej A., Small- and Medium-Sized Enterprise Development in Poland after 1990, December 2000.
  • Targalski J., Przedsiębiorczość i zarządzanie, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2003.
  • Ukraina. Poradnik dla przedsiębiorców, PARP, Warszawa 2005.
  • Tatarkiewicz W.,O filozofii i sztuce, PWN, Warszawa 1986.
  • Winnicka-Popczyk A., Firma rodzinna w gospodarce rynkowej, [w:] J. Jeżak, W. Popczyk, A. Winnicka-Popczyk, Przedsiębiorstwo rodzinne, Funkcjonowanie i rozwój, Difin 2004.
  • Winnicka-Popczyk A., Popczyk W., Główne czynniki rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych w gospodarce amerykańskiej, [w:] J. Jeżak, W. Popczyk, A. Winnicka-Popczyk, Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin 2004.
  • Żukowska J., Polskie firmy rodzinne a kryzys , Instytut Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu, Kolegium Gospodarki Światowej, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171584016

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.