Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W ostatnim dziesięcioleciu ukształtował się nowy wizerunek organizacji przyszłości. Organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstwa przyszłości obrazowana jest przez takie modelowe koncepcje, jak: organizacja ucząca, inteligentna, wirtualna, fraktalna, samorekonstruująca się. Posiadają one wiele wspólnych cech wynikających z istniejących współcześnie tendencji w zarządzaniu, a do których można zaliczyć:
• zdolność do samoorganizacji,
• koncentrowanie szczególnej uwagi na niematerialnych wartościach firmy, a głównie jej potencjale intelektualnym, jego wykorzystaniu i rozwoju.
Podstawą zdolności do samoorganizacji oraz działań mających na celu podnoszenie wartości potencjału intelektualnego firmy są procesy organizacyjnego uczenia (organizational learning). Najczęściej procesy te utożsamiane są z organizacją uczącą, ale są one również nieodłączne od pozostałych koncepcji, a nawet stanowią jeden z podstawowych subprocesów (obok tworzenia i dystrybucji wiedzy) procesu zarządzania wiedzą. Ich istocie i przebiegom poświęcono niniejszy artykuł. (fragment tekstu)
• zdolność do samoorganizacji,
• koncentrowanie szczególnej uwagi na niematerialnych wartościach firmy, a głównie jej potencjale intelektualnym, jego wykorzystaniu i rozwoju.
Podstawą zdolności do samoorganizacji oraz działań mających na celu podnoszenie wartości potencjału intelektualnego firmy są procesy organizacyjnego uczenia (organizational learning). Najczęściej procesy te utożsamiane są z organizacją uczącą, ale są one również nieodłączne od pozostałych koncepcji, a nawet stanowią jeden z podstawowych subprocesów (obok tworzenia i dystrybucji wiedzy) procesu zarządzania wiedzą. Ich istocie i przebiegom poświęcono niniejszy artykuł. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171584338