Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Wirusowa komunikacja marketingowa na rzecz marki
Języki publikacji
Abstrakty
In the current new economic reality, the marketing experts can and should use internet as the powerful information and communication, as well as sales channel. The article aims at providing an overview of viral marketing communication related to the brand in the internet, from the theoretical and empirical perspective. The research methodology covered literature studies, secondary research, including internet resources, case studies of viral campaigns for selected brands, and primary research by means of an online survey. Results of conducted research prove the attractiveness, effectiveness, and growing role of viral communication campaigns associated with various brands on the internet. They produce various benefits, such as creation of brand community, generating activity on-line, publicity effect, creating positive experience for stakeholders, enhanced satisfaction and closer participant-brand relationship, as well as measurable sales results.(author's abstract)
Nowa rzeczywistość gospodarcza powoduje, że marketerzy mogą i powinni wykorzystać internet jako istotny kanał informacyjno-komunikacyjny i sprzedażowy. Celem artykułu było przybliżenie wirusowej komunikacji marketingowej na rzecz marki w sieci, w ujęciu teoretycznym i empirycznym. Metodyka badawcza objęła studia literaturowe, analizę wtórnych źródeł informacji, w tym zasobów internetowych, studia przypadków kampanii wirusowych dla wybranych marek oraz badania pierwotne z wykorzystaniem ankiety internetowej. Przeprowadzone badania potwierdziły atrakcyjność, skuteczność i wzrastającą rolę wirusowych kampanii komunikacyjnych wokół marek w internecie. Przynoszą one różnorodne korzyści, takie jak: budowanie społeczności marki, generowanie ruchu w sieci, efekt publicity, kreowanie pozytywnych doświadczeń interesariuszy, wzrost satysfakcji czy zacieśnianie relacji uczestnik-marka, a także wymierne wyniki sprzedażowe.(abstrakt autora)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Strony
89--101
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- AGH University of Science and Technology Kraków, Poland
autor
- AGH University of Science and Technology Kraków, Poland
autor
- AGH University of Science and Technology Kraków, Poland
Bibliografia
- Bowden, S.R. (2017). Video Marketing Mastery: Creating - Advertising - Selling. Munich: BookRix GmbH & Co. KG.
- Chaffey, D., Smith, P.R. (2017). Digital marketing excellence. Planning, optimizing and integrating online marketing. London and New York: Routledge Taylor & Francis Group.
- Finne, Å., Grönroos, C. (2017). Communication-in-use: customer-integrated marketing communication. Journal of Marketing, 51 (3), 445-463.
- Franzen, G., Moriarty, S.E. (2015). The science and art of branding. New York: Routledge.
- Goldmann, D. (2018). Vogue Polska - hit czy kit? Retrieved from: https://www.youtube.com/ watch?v=3mStZ6m4Ut0.
- Hackley, C. (2010). Advertising & promotion. An integrated marketing communications approach. London: SAGE Publications Ltd.
- Hupa, A. (2018a). Jakie video i gdzie internauci oglądają na smartphone'ach i tabletach? IRCenter. Retrieved from: https://ircenter.com/multiscreening-2017-popularnosc-roznychrodzajow- video/.
- Hupa, A. (2018b). Multiscreening 2017 - popularność różnych rodzajów wideo. IRCenter. Retrieved from: https://ircenter.com/jakie-video-i-gdzie-internauci-ogladaja-na-smartphoneach -i-tabletach/.
- Interaktywnie.com (2010). Szeptanie jest w cenie. Raport. Retrieved from: https://interaktyw nie.com/badania-i-megapanel/szeptanie-jest-w-cenie-raport-interaktywnie-com-16973.
- Interaktywnie.com (2017a). Raport. Wideo w Internecie 2017. Retrieved from: https://interaktywnie. com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-wideow- internecie-2017-255588.
- Interaktywnie.com (2017b). Raport. Content marketing 2017. Retrieved from: https://interaktywnie. com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-content- marketing-2017-255241
- Jose, M., Romero, M., Consolacion, A.S. (2013). Viral marketing through e-mail: the link company- consumer. Management Decision, 51 (10), 1970-1982.
- Keller, K.L. (2013). Strategic brand management. Building, measuring and managing brand equity. New York: Pearson Education Limited.
- Kitchen, P.J., Proctor, T. (2015). Marketing communications in a post-modern world. Journal of Business Strategy, 36 (5), 34-42.
- Kolenda, P. (ed.). (2017). Konsumpcja treści online a marketing. IAB.polska. Retrieved from: https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2016/04/Raport_Konsumpcja_tresci_online_20 161.pdf.
- Kuchta, M. (2018). Okładka polskiego Vogue'a - 8 przykładów Real Time Marketingu. Retrieved from: https://socialpress.pl/2018/02/okladka-polskiego-voguea-8-przykladow-real-time-mar ketingu.
- Nalty, K.H. (2010). Beyond viral: how to attract customers, promote your brand, and make money with online video. New York: John Wiley & Sons.
- Netsprint (2018). Rynek reklamy internetowej w Polsce - kontekst i content marketing 2015/2016, Retrieved from: http://netsprint.eu/dane-content-marketing-sila-napedowa-reklamy-internetowej- raport-netsprinta/?utm_source=NetsprintDziennikarze&utm_medium=email&utm_campaign= Raport2015-2016.
- Niżnik, W. (2018). Social Media 2016. IRCenter. Retrieved from: https://ircenter.com/social-media- 2016.
- O'Guinn, T.C., Allen, C.T., Semenik, R.J. (2012). Advertising and brand promotion. Mason: South-Western Cengage Learning.
- Pogorzelski, J. (2015). Marka na cztery sposoby. Branding percepcyjny, emocjonalny, społeczny i kulturowy. Warszawa: Wolters Kluwer.
- Roberts, M.L., Zahay, D. (2013). Internet marketing. Integrating online and offline strategies. United Kingdom: South-Western CENGAGE Learning.
- Scott, D.M. (2015). The new rules of marketing and PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases and viral marketing to reach buyers directly. Hoboken: John Wiley & Sons.
- Stawarz, B. (2015). Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Taranko, T. (2015). Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
- Tarczydło, B. (2014a). Strategia komunikacji marketingowej 360 stopni w kreowaniu wizerunku marki usługi. Studium przypadku. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 355, 238-249.
- Tarczydło, B. (2014b). Wybrane narzędzia marketingu internetowego w budowaniu społeczności wokół marki. Studium przypadku. Marketing i Rynek, 11, 283-290.
- Tarczydło, B. (2014c). Wzbudzanie emocji i kreowanie doświadczeń w kampanii komunikacji marketingowej. Marketing i Rynek, 4, 159-165.
- Tarczydło, B., Kondak, A., Konior, A. (2018). Multiscreening w teorii i praktyce. Wyniki badań. Marketing i Rynek, 4, 560-569.
- Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Wirtualne Media (2018). Wartość reklamowa okładki "Vogue Polska" wynosi 3 mln zł. Retrieved from: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/okladka-vogue-polska-wartosc-reklamowaliczba- wzmianek.
- Wołczuk, A. (2018). Tylko dla prawdziwych Jedi. Kampania komiksów "Star Wars" w internecie - case study. Retrieved from: https://marketingprzykawie.pl/artykuly/dla-prawdziwych-jedikampania- komiksow-star-wars-internecie-case-study/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171584826