Czasopismo
2004
|
nr 1030 Przedsiębiorczość i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw : wyzwania współczesności
|
304--310
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Innovative Strategies - an International Dimension
Języki publikacji
Abstrakty
Szkoła zasobów strategicznych kładzie szczególny nacisk na innowacyjność jako jeden z czynników rozwoju organizacyjnego. Zakłada ona również, iż najistotniejszą charakterystyką innowacyjności jest informacja. Traktowana jako szczególny zasób organizacji, może ona stanowić źródło przewagi konkurencyjnej. Podejście ewolucyjne do procesu innowacyjnego zakłada, że jego wynikiem końcowym jest innowacyjna strategia przedsiębiorstwa. Ze względu na rosnącą dynamikę otoczenia ten sposób uzyskiwania przewagi konkurencyjnej wymaga od przedsiębiorców dużego nacisku na wyzwalanie zachowań innowacyjnych na strategicznym poziomie zarządzania. Postępujące umiędzynarodowienie działalności europejskiego sektora MSP stymuluje dodatkowo poszukiwania uniwersalnych modeli innowacyjnego rozwoju organizacji. Analogicznie do istniejących już modeli strategii konkurencyjnych, coraz częściej można zaobserwować próby konceptualizacji innowacyjnych strategii przedsiębiorstw. (fragment tekstu)
SMEs have begun to play a critical role in international trade. For this reason, entrepreneurs look after specific resources that can facilitate the recognition of new opportunities and the assembling of resources for international venture. Presented models reveal the role of international innovation and indicate the key strategic activities. Also, the effect of these constructs on the international company performance was shown. Six types of innovative international strategies were described. This frame work can inspire decision makers in charge of crafting consistent and effective international strategies. (original abstract)
Rocznik
Strony
304--310
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
- Alvarez A., Busenitz L.W., The Entrepreneurship of Resource-Based Theory, "Journal of Management" 2001 nr 7.
- Calori R., Melin L., Atamer T., Gustavsson P., Innovative International Strategies, "Journal of World Business" 2000 nr 35(4).
- Calori R., Atamer T., Nunes P., The Dynamics of International Competition, from Practice to Theory. Sage Publication, London 2000.
- Fiol C.M., Revisiting an Identity-Based View of Sustainable Competitive Advantage, "Journal of Management" 2001 nr 27.
- Ireland R.D., Hitt M., Sirmon D.G., A Model of Strategic Entrepreneurship: the Construct and ist Dimensions, .Journal of Management" 2003 nr 29(6).
- Knight G.A., Entrepreneurship and Strategy in the International SME, "Journal of International Management" 2001 nr 7.
- Porter M.E.: Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1996.
- Srivastava R.K., Fahey L., Christensen, The Resource-Based View and marketing: The Role of Market Based Assets in Gaining Competitive Advantage, "Journal of Management" 2001 nr 27.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171585130