PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 1 Mniejszości etniczno-religijne a modernizacja w krajach Azji i Afryki | 225--238
Tytuł artykułu

Polityka państwa wobec muzułmanów a relacje chrześcijańsko-muzułmańskie w Kenii

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kenia jest przykładem państwa, w którym doszło do zetknięcia chrześcijaństwa z islamem, co w ostatnich dziesięcioleciach stało się powodem poważnych konfliktów między obiema wspólnotami religijnymi. W kształtowaniu relacji chrześcijańsko-muzułmańskich szczególną rolę odegrało państwo. Władze niepodległej Kenii niejednokrotnie bowiem wykorzystywały nieporozumienia między obiema wspólnotami religijnymi i podsycały konflikt, aby osłabić ich pozycje w obawie przed rodzeniem się ruchów antyrządowych. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński, doktorant
Bibliografia
  • O. Arye, Islam and Politics in Kenya, Boulder 2000, s. 102-104.
  • N. Cheeseman, T. Blessing-Miles, Power Sharing for Peace, not Political Change, "The Africa Report" 2010, No. 23, s. 47.
  • L. Clerici, Dialogue between Muslims and Christians: How a Better Understending of history Can Help, [w:] Social and Religious Concerns of East Africa. A Wajibu Anthology, red. G. J. Wanjohi, G. Wakuraya Wanhohi, Washington 2005, s. 323.
  • F. Constantin, Leadership, Muslim Identities and East African Politics: Tradition, Bureaucratization and Communication, [w:] Muslim Identity and Social Change in Sub-Saharan Africa, red. L. Brenner, Bloomington 1993, s. 41.
  • F. Constantin, Muslims &Politics. The Attempts to Create Muslim National Organizations in Tanzania, Uganda & Kenya, [w:] Religion & Politics in East Africa. The Period Since Independence, red. H. Bernt Hansen, M. Twaddle, J. Currey, London 1995, s. 23.
  • K. Hryćko, Poszanowanie praw człowieka w Kenii, [w:] Afrykański wygnaniec. Tożsamość a prawa człowieka, red. J. Mantel-Niećko, Warszawa 1999, s. 279.
  • K. Kresse, Muslim Politics in Postcolonial Kenya: Negotiating Knowledge on the Double-periphery, [w:] Islam, Politics, Anthropology, red. F. Osella, B. Soares, Chichester 2010, s. 85.
  • A. Kubai, Christian-Muslim Relations in Kenya, [w:] The Interference between Research and Dia Christian-Muslim Relations in Africa, Piscataway 2004, s. 33.
  • K. Mogne Bondevik, The Role of Religion in War and Peace, [w:] Voices of Tomorrow. Refections of Students and Professionals on Peacebuilding, Trondheim 2009.
  • E. P. Lipton, Religious Freedom in Africa, New York 2002, s. 76.
  • A. Y. Lodhi, Muslims in Eastern Africa - Their Past and Present, "Nordic Journal of African Studies" 1994, No. 3 (1), s. 88.
  • M. Pawełczak, Kenia, Warszawa 2004, s. 351.
  • A. Rabasa, Radical Islam in East Africa, Santa Monica 2009, s. 37-38.
  • R. Seesemann, Worldviews of East African Muslims after 9/11, www.ascleiden.nl/pdf/paper326112407.pdf , s. 6.
  • D. C. Sperling, Rural "Madrasas" of the Southern Kenya Coast, 1971-92, [w:] Muslim Identity and Social Change in Sub-Saharan Africa, red. L. Brenner, Bloomington 1993, s. 198.
  • C. A. Quinn, F. Quinn, Pride, Faith, and Fear. Islam in Sub-Saharan Africa, New York 2003, s. 113.
  • H. Zins, Szkice o Anglii i Afryce, Lublin 1978, s. 241-242.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171585190

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.