PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1030 Przedsiębiorczość i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw : wyzwania współczesności | 380--386
Tytuł artykułu

Innowacyjność małych przedsiębiorstw usługowych. Studium przypadku

Autorzy
Warianty tytułu
Innovation in Small Enterprises in Service Sector. Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Innowacyjność jest postrzegana w ostatnich latach jako jedno z głównych źródeł przewagi konkurencyjnej zarówno przedsiębiorstw, jak i całych regionów. Przez pojęcie to rozumie się zespół cech i właściwości psychicznych człowieka lub grup ludzkich wyrażających się pozytywnym nastawieniem do nowości, zdolnością przyswajania nowości albo nawet zdolnością ich tworzenia. (fragment tekstu)
EN
The aim of the paper is to contribute to the understanding of innovation patterns in services, especially in small enterprises, There is a case study of small travel-agency focused on product, technological and organisational innovations in the end of the paper. (original abstract)
Twórcy
autor
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Adamkiewicz-Drwiłło H.G., Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Cottam A., Mudie P., Usługi. Zarządzanie i marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Daszkowska M., Usługi. Produkcja, rynek, marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Definicje pojęć z zakresu statystyki nauki i techniki, Zeszyty Metodyczne i Klasyfikacje, Główny Urząd Statystyczny, Departament Produkcji i Usług, Warszawa 1999.
  • Gallouj F., Innovation in services and the attendant old and new myths, "Journal of Socio-Economics" 31(2002), s. 137-154.
  • Hargadon A., Sutton R.I., Twoja firma też może stać się fabryką innowacji, "Harvard Business Review Polska", wrzesień 2003, s. 99-109.
  • Hjalager A.M., Repairing innovation defectiveness in tourism, "Toursim Management" 23 (2002), s. 465-474.
  • Höllenstein H., Innovation modes in the Swiss service sector, a cluster analysis based on firm-level data, "Research Policy" 32 (2003), s. 845-863.
  • Konieczna-Domańska A., Biura podróży na rynku turystycznym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Krawiec F., Zarządzanie projektem innowacyjnym produktu i usługi, Difin, Warszawa 2000.
  • Mizgajska H., Aktywność innowacyjna polskich małych i średnich przedsiębiorstw w procesie integracji z Unią Europejską, Prace habilitacyjne 4, AE, Poznań 2002.
  • Przedsiębiorstwo turystyczne na rynku, red. A. Rapacz, AE, Wrocław 1998.
  • Ustawa o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r" DzU 1997 nr 133, poz. 884.
  • www.mg.gov.pl; stan na dzień 22.01.2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171585272

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.