PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 4380--4386
Tytuł artykułu

Badania porównawcze wpływu lepkości kinematycznej na promieniowy rozkład paliwa w rozpylanej strudze

Warianty tytułu
The Comparison Study of Effect of Kinematic Viscosity on Radial Distribution of Fuel in Spray
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki promieniowego rozkładu paliwa w rozpylanej strudze. Do badań wybrano cztery próbki paliw różniących się wartościami lepkości kinematycznej. Pierwszy etap badań obejmował pomiary lepkości kinematycznej paliw. W tym celu wykorzystano automatyczny wiskozymetr z kapilarami Ubbelohde'a. Badania lepkości przeprowadzono w temperaturze 40 C. Drugi etap badań dotyczył pomiarów promieniowego rozkładu paliwa w strudze. Badania realizowano przy użyciu systemu wtryskowego Common Rail, przy czym dla każdego z paliw ustalano jednakowe warunki pracy układu wtryskowego. W wyniku przeprowadzonych badań wybranych paliw, stwierdzono różnice w wartościach powierzchni przekrojów strugi oraz ulokowania obszaru o największej koncentracji paliwa względem geometrycznej osi strugi. Największy przekrój poprzeczny strugi odnotowano dla paliwa o pośredniej wartości lepkości kinematycznej, najmniejszy natomiast, dla paliwa o największej lepkości kinematycznej.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of the radial distribution of fuel in the spray. For the test, four fuels samples with different kinematic viscosity were selected. The first stage of the study consisted of measurements of kinematic viscosity fuels. To this purpose, automated Ubbelohde capillaries were used. The viscosity tests were carried at 40 C. The second stage of the study concerned the measurements of the radial distribution of fuel in the spray. The study was conducted using the Common Rail injection system, and for each of the fuels was set equal working conditions of the injection system. The studies of selected fuels were found differences in the cross-sectional area of the spray and locate the area with the highest concentration of fuel relative to the geometric axis of the spray. The largest cross-section of the fuel spray for intermediate kinematic viscosity value was obtained. However, for the fuel with the highest kinematic viscosity, the smallest cross-section of the fuel spray was observed.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
4380--4386
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska
  • Politechnika Rzeszowska
  • Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
  • 1. Balawender K., Kuszewski H., Lejda K., Ustrzycki A., The effect of multi-phasing injection on selected parameters of Common Rail fuel system. Combustion Engines, No. 4/2008.
  • 2. Bocheński C. I., Biodiesel. Paliwo rolnicze. Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2003.
  • 3. Bocheński C. I., Wpływ ciśnienia wtrysku i lepkości oleju napędowego na proces rozpylenia paliwa w silnikach z ZS. MOTROL. Motorization and Energetics in Agriculture. Lublin 2004.
  • 4. Bocheński C. I., Bocheńska A., Olej rzepakowy paliwem do silników Diesla. Czasopismo Techniczne - Mechanika, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, z. 8-M/2008, Kraków 2008.
  • 5. Dietrich W. R., Die konkretisierte Dynamisierungsklausel der TA - Luft 1991 in ihrer Auswirkung auf stationär eingesetzte Dieselmotoren. Fortschritt - Berichte VDI, Reihe 12: Verkehrstechnik/Fahrzeugtechnik Nr. 167, 13. Internationales Wiener Motorensymposium 7. - 8. Mai 1992, Vienna 1992.
  • 6. Kuszewski H., Wpływ zmiennych przekrojów wylotowych wtryskiwacza z obrotową iglicą na rozpylanie oleju napędowego. Rozprawa doktorska. Kraków 2003.
  • 7. Kuszewski H., Jakubowski M., Jaworski A., Ustrzycki A., The comparison study of radial distribution of fuel in spray for standard and alternative fuels. Annual Scientific & Production Journal "Designing, production and exploitation of automobile vehicles and trains", Publisher National Transport University, Lviv 20/2012.
  • 8. Kuszewski H., Lejda K., Ustrzycki A., Determinanty dokładności dawkowania paliwa w systemie zasobnikowego układu zasilania Common Rail. Czasopismo Techniczne - Mechanika, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, z. 8-M/2008, Kraków 2008.
  • 9. Lotko W., Zasilanie silników spalinowych paliwami alternatywnymi. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Inżynierskiej, Radom 1995.
  • 10. Orzechowski Z., Prywer J., Rozpylanie cieczy w urządzeniach energetycznych. WNT, Warszawa 1994.
  • 11. Zabłocki M., Wtrysk i spalanie paliwa w silnikach wysokoprężnych. WKiŁ, Warszawa 1976.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171585564

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.