Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem niniejszego artykułu jest wskazanie na istotę marketingu relacyjnego i jego wpływ na zarządzanie przedsiębiorstwem. Podkreśla się że obecnie nie wystarczy już stosowanie zwykłych instrumentów marketingowych, należy odwoływać się do idei marketingu partnerskiego, co wpływa na funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa, w tym jest wizerunek i inne determinanty mające wpływ na rozwój przedsiębiorczości. (abstrakt oryginalny)
An object of the present article is the indication on the creature of the relational marketing and his influence on the business management. One underlines that at present will not be enough already the usage of usual marketing instruments, one ought to invoke the idea of the marketing based on partnership, what bears on the kelter of the all enterprise, is in this the image and other determinants having the influence on the development of the enterprise. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
95--110
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- SWSPiZ w Łodzi
Bibliografia
- Buchacz T., Rogala P., Zarządzanie jakością: spojrzenie w przyszłość, Problemy Jakości nr 2/2004.
- Christopher M., Payne A., Ballantyne D., Relationship Marketing, Butterworth - Heinemmann Ltd., Oxford 1991.
- Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientem, Warszawa 2004.
- Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, Poznań 2003.
- Furtak R., Marketing partnerski na rynku usług, Warszawa 2003.
- Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa 1995.
- Gordon I.H., Relacje z klientami: marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
- Grzybek M., Marketing partnerski czynnikiem wzrostu konkurencyjności firm, Rzeszów 2003.
- Karasiewicz G., Marketingowe strategie cen, PWE, Warszawa 1997.
- Kotler P., Armstrong G., Sannders J., Wang V., Marketing: podręcznik europejski, Warszawa 2002.
- Kotler P., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa 1999.
- Krupski R., Elementy zarządzania strategicznego, Warszawa 1996.
- Levitt T., After the Sale is Over, Harvard Business Review 1972.
- Mazurek-Łopacińska K., Marketing w polskich przedsiębiorstwach, Marketing i Rynek 1996, nr 3.
- Skawińska E. (red.), Strategie marketingowe w przedsiębiorstwie: praktyczne aspekty marketingu, Toruń 1997.
- Kopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Warszawa 1989.
- Waśkowski Z., Zastosowanie marketingu partnerskiego w budowie trwałych więzi z klientami, Marketing i Rynek 2002, nr 2.
- Zembura R., Alianse strategiczne w koncepcji marketingu partnerskiego, Marketing i Rynek nr 12/2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171585618