Czasopismo
2004
|
nr 1030 Przedsiębiorczość i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw : wyzwania współczesności
|
570--576
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Psychological Aspects of Innovation - Selected Problems
Języki publikacji
Abstrakty
Celem opracowania jest sięgnięcie w głąb motywacji kierującej ludzkim działaniem, a szczególnie jednostek wpływających na procesy rynkowe bądź w nich uczestniczących. Cechy osobowościowe, charakterologiczne, które wpływają na innowacyjność procesu podejmowania decyzji, zostaną poddane analizie ze względu na skutki ich oddziaływania. Rozpatrzone zostaną również wybrane przyczyny powodujące poszczególne rodzaje zachowań, a mające swoje źródło we właściwościach jednostek ludzkich. Na tym tle omówione zostaną różne aspekty stosowania benchmarkingu. (fragment tekstu)
In this paper the author gives particular in depth view to different consequences of applying of benchmarking. The new economy provides new challenges for organizations, and benchmarking can provide fruitful opportunities for today's organizations. Finding, studying and implementing best practices provides the greatest opportunity for gaining a strategic, operational, and financial advantage. Successful benchmarking in the new economy requires not only a simple imitation of competitor's solutions but, furthermore, innovative changes and understanding what the idea behind the solution is. This particular background gives an opportunity to consider the main factors of undertaking innovative, creative actions. The analysis concerning innovation was especially aimed at small and medium-sized companies where the influence of personality of businessmen is crucial. (original abstract)
Rocznik
Strony
570--576
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171585786