PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 4 | 59--71
Tytuł artykułu

Raising compulsory automobile insurance minimum amounts: a case study from the United states

Warianty tytułu
Podniesienie minimalnej sumy gwarancyjnej w obowiązkowym ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych: studium przypadku ze stanów Zjednoczonych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This article discusses a decision both European Union Member States and states in the United States must make: whether to raise their compulsory automobile insurance minimum amounts. The authors review a case study from the United States, the Commonwealth of Pennsylvania, and conclude a proposed increase in the compulsory minimum amounts should pass the legislator. The purpose of compulsory automobile insurance is to compensate victims of automobile accidents. Due to inflation, the minimum amounts in Pennsylvania no longer compensate adequately. Moreover, the data do not support the contention that an increase in the minimum amounts will cause large increases in premiums and uninsured rates. The authors conclude that compulsory minimum amounts should be periodically reviewed, as they are in the European Union, and that arguments about large increases in premiums and uninsured rates should be subjected to a careful review based on data(original abstract)
W artykule omówiono kwestię podniesienia minimalnych sum gwarancyjny w obowiązkowych ubezpieczeniach odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych. Autorzy przedstawiają studium przypadku ze Stanów Zjednoczonych - stanu Pensylwanii. Według autorów ustawodawca powinien podwyższyć minimalne sumy gwarancyjne, tak jak ma to miejsce w Unii Europejskie Z uwagi na występującą inflację, kwoty minimalnych sum gwarancyjnych w Pensylwanii są niewystarczające i nie zapewniają przyznania odpowiedniego odszkodowania ofiarom. Przeprowadzone badana nie wskazują, aby zwiększenie minimalnych kwot sum gwarancyjnych spowodowało znaczny wzrost składek ubezpieczeniowych oraz odsetek podmiotów nieubezpieczonych(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
59--71
Opis fizyczny
Twórcy
  • Widener commonwealth university law school
autor
  • Widener commonwealth university law school,
Bibliografia
  • Barringer P.J. et al., Administrative Compensation of Medical Injuries: A Hardy Perennial Blooms Again, "Journal of Health politics, policy and law", 33(4) 2008
  • Cooper S.B., Pa. minimum driving insurance coverage is dangerously low, tHe patriot neWs, dec. 10, 2010,https://www.pennlive.com/editorials/2010/12/pa_minimum_driving_insurnace_c.html
  • Keeton R.E., O'connell J., Basic Protection for the Traffic Victim: A Blueprint for Reforming Automobile Insurance, Boston, little, Brown 1965
  • Robinette C.J., Why Civil Recourse Theory Is Incomplete, "tennessee law review", 78 (2) 2011
  • Rowland Ch., Why the flight to the hospital is more costly than ever, Wash. post, July 1, 2019, https:// www.washingtonpost.com/business/economy/why-the-flight-to-the-hospital-is-more-costlythan-ever/2019/07/01/9dd66736-99dc-11e9-916d-9c61607d8190_story.html
  • Schwartz G.T., Auto No-Fault and First-Party Insurance: Advantages and Problems, "Southern california law review", 73(3) 2000
  • Thomas J.E. and Robinette C.J., new Appleman on Insurance Law §61.02 [1], Lexisnexis 201
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171585860

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.