Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Image of Poland as a Tourist Destination - Russian Perspective
Języki publikacji
Abstrakty
Celem opracowania jest ocena aktualnego wizerunku Polski jako destynacji turystycznej z punktu widzenia Rosjan.
Zmierzano do odpowiedzi na następujące pytania:
• Jak kształtuje się wizerunek Polski jako destynacji turystycznej z punktu widzenia Rosjan?
• Jakie są różnice w ocenie poszczególnych elementów wizerunku Polski jako destynacji turystycznej między Rosjanami a turystami innych nacji?
• Czy wcześniejsze doświadczenia rosyjskich turystów (pobyt w Polsce) wpływają na kształtowanie się wizerunku Polski jako destynacji turystycznej?
Inspiracją do napisania tej pracy były badania prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną dot. postrzegania wizerunku Polski jako destynacji turystycznej przez Polaków oraz turystów innych narodowości. (fragment tekstu)
Zmierzano do odpowiedzi na następujące pytania:
• Jak kształtuje się wizerunek Polski jako destynacji turystycznej z punktu widzenia Rosjan?
• Jakie są różnice w ocenie poszczególnych elementów wizerunku Polski jako destynacji turystycznej między Rosjanami a turystami innych nacji?
• Czy wcześniejsze doświadczenia rosyjskich turystów (pobyt w Polsce) wpływają na kształtowanie się wizerunku Polski jako destynacji turystycznej?
Inspiracją do napisania tej pracy były badania prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną dot. postrzegania wizerunku Polski jako destynacji turystycznej przez Polaków oraz turystów innych narodowości. (fragment tekstu)
The aim of the article is to assess the current image of Poland as a tourist destination from the point of view of the Russians. To achieve the assumed goals, surveys were carried out. Basic statistical indicators such as mean, standard deviation, Pearson similarity index and graphic methods were also used in the study. Russian citizens did not perceive fully Poland as a country attractive for tourists both for themselves and for other European tourists. Their opinion in this regard was more critical than representatives of other nations.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
75--89
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Puławskiego w Radomiu
autor
- Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
- Baloglu S., McCleary K. W., 1999, A Model of Destination Image Formation. Annals of Tourism Research, 26 (4): 868-97.
- Beerli A., Martin J. D., 2004, Tourists' Characteristics and the Perceived Image of Tourist Destinations: A Quantitative Analysis - A Case Study of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25: 623-636.
- Boo S., Busser J., Baloglu S., 2009, A Model of Customer-Based Brand Equity and Its Application o Multipledestinations. Tourism Management, 30: 219-231.
- Cai L. A., 2002, Cooperative Branding for Rural Destinations. Annals of Tourism Research, 29: 720-742.
- Díaz-Rodríguez P., Santana-Talavera A., Rodríguez-Darias A. J., 2013, Destination Image, Image at Destination. Methodological Aspects. PASOS, Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, t. 11, nr 3, Special Issue: 83-95.
- Echtner C. M., Ritchie J. R. B., 1991, The Meaning and Measurement of Destination Image. Journal of Tourism Studies, 2 (2): 2-12.
- Gartner W., Konecnik-Ruzzier M., 2011, Tourism Destination Brand Equity Dimensions: Renewal Versus Repeat Market. Journal of Travel Research, 50, DOI - 10.1177/0047287510379157.
- Guba E. G., (ed.), 1990, The Paradigm Dialogue. London.
- Gunn C. A., 1972, Vacationscape: Designing Tourist Regions. Washington.
- Hall C. M., O'Sullivan V., 1996, Tourism, Political Instability and Violence, [w:] Tourism, Crime and International Security Issues, A. Pizam, Y. Mansfeld (red.). New York: 105-121.
- Hunt J. D., 1975, Image as a Factor in Tourism Development. Journal of Travel Research 13 (3): 1-7.
- Jenkins O. H., 1999, Understanding and Measuring Tourist Destination Images. International Journal of Tourism Research, 1: 1-15.
- Jenkins O., McArthur S., 1996, Marketing Protected Areas. Australian Parks and Recreation, 32 (4): 10-17.
- Kashif M., Samsi S. Z. M., Sarifudin S., 2015, Brand Equity of Lahore Fort as a Tourism Destination Brand. Revista de Administração de Empresas: 432-443.
- Keller K. L., 1993, Conceptualizing, Measuring and Managing Customer-Based Brand Equity. Journal of Marketing, 57: 1-22.
- Kim W. H., Malek K., Kim N. J., Kim S. H., 2018, Destination Personality, Destination Image, and Intent to Recommend: The Role of Gender, Age, Cultural Background, and Prior Experiences. Sustainability, 10, 87; doi:10.3390/su10010087.
- Konecnik R. M., Gartner W. C., 2007, Customer-Based Brand Equity for a Destination. Annals of Tourism Research, 34(2): 400-421.
- Kotler P., Gertner D., 2004, Country as Brand, Product and Beyond: A Place Marketing and Brand Management Perspective, [w:] Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition, N. Morgan, A. Pritchard, R. Pride (red.). 2nd Edition, Oxford: 40-56.
- Lai K., Li X., 2015, Tourism Destination Image: Conceptual Problems and Definitional Solutions. Journal of Travel Research: 1-16, DOI: 10.1177/0047287515619693.
- Lawson F., Bond-Bovy M., 1977, Tourism and Recreational Development. London.
- MacKay K. J., Smith M. C., 2006, Destination Advertising: Age and Format Effects on Memory. Annals of Tourism Research, 33: 7-24.
- Marchiori E., Cantoni L., 2015, The Role of Prior Experience in the Perception of a Tourism Destination in User-Generated Content. Journal of Destination, Marketing and Management, 4: 194-201.
- Matzler K., Strobl A., Stokburger-Sauer N., Bobovnicky A., Bauer F., 2016, Brand Personality and Culture: The Role of Cultural Differences on the Impact of Brand Personality Perceptions on Tourists' Visit Intentions. Tourism Management, 52, 507-520.
- Mercille J., 2005, Media Effects on Image, The Case of Tibet. Annals of Tourism Research, 32: 1039-1055.
- Micera R., Crispino R., 2017, Destination Web Reputation as "Smart Tool" for Image Building: the Case Analysis of Naples City-destination. International Journal of Tourism Cities, t. 3, nr 4: 406-423.
- Panasiuk A., 2013, Marka turystyczna jako instrument zarządzania regionalną gospodarką turystyczną w warunkach sytuacji kryzysowych. Współczesne Zarządzanie, 1: 21-30.
- Pike S., 2002, Destination Image Analysis - a Review of 142 Papers from 1973 to 2000. Tourism Management, 23: 541-549.
- Qu H., Kim L. H., Im H. H., 2011, A Model of Destination Branding: Integrating the Concepts of the Branding and Destination Image. Tourism Management, 32: 465-476.
- Satysfakcja turystów 2015,Raport z badania przeprowadzonego przez PBS Sp. z o.o. na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej, 2015, Warszawa.
- Scott D. R., Schewe Ch. D., Frederick. G., 1978, A Multi-Brand/Multi-Attribute Model of Tourist State Choice. Journal of Travel Research, 17 (1): 23-29.
- Stabler M. J., 1988, The Image of Destination Regions: Theoretical and Empirical Aspects, [w:] Marketing in the Tourism Industry - the Promotion of Destination Regions, B. Goodall, G. Ashworth (red.). London: 133-159.
- Stepchenkova S., Mills J., Mills E., 2010, Destination Image: A meta-analysis of 2000- 2007 Research. Journal of Hospitality Marketing & Management, 19: 575-609.
- Śniadek J., 2004, Planowanie produktu turystycznego, [w:] Rozwój turystyki na obszarach wiejskich w Wielkopolsce, E. Pużanowska, R. Romanowski (red.). Poznań.
- Turystyka w 2017 r., 2018, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171585970