Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Digital Dividend and Content Management in Telecommunication and Audiovisual Networks in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł ten jest poświęcony kwestii dywidendy cyfrowej (cyfryzacji)2 oraz dystrybucji treści w sieciach telekomunikacyjnych i audiowizualnych. Najważniejszym problemem, który autor porusza jest próba odpowiedzi na pytanie, kto najbardziej skorzysta z tzw. dywidendy cyfrowej w Polsce oraz spojrzenie na obecne problemy ekonomiczne przekazu treści w sieciach telekomunikacyjnych i audio-wizualnych. Temat jest bardzo złożony, stąd też autor skupia się na wybranych aspektach, jak rola Państwa w procesie cyfryzacji, otoczenie rynkowe, konkurencja rynkowa, modele współpracy między dostawcami treści oraz operatorami telekomunikacyjnymi i możliwości standaryzacji takiego modelu. (fragment tekstu)
The most important issue raised by the author in this article is the question who will benefit most from digital dividend in Poland. The issue is complex so the author focuses on the most important aspects such role of the Government in digitalization process, market environment, value chain models and possibility of standardizations. There are several references to European solutions in this matter as the result of EU policy to convergent all EU member countries in digitalization process and to decompose the monopoly to increase competitiveness in telecom and audiovisual content market. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
31--41
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
- Konferencja, Perspektywy rozwoju usług audiowizualnych, Hotel Intercontinental, CMS Cameron McKenna, 21 stycznia 2010 r. Warszawa.
- Strategia przejścia z techniki analogowej na cyfrową zatwierdzonym przez Radę Ministrów 4 maja 2005 r.
- www.guardian.co.uk
- www.analysysmason.com/EC_digital_dividend_study
- www.money.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171586516