Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Social-Demographic Factors in Relation to the Assessment of the Quality of Staying in Hospital Ward in Regional Hospital in Brzeziny
Języki publikacji
Abstrakty
Zachodzące zmiany w systemie służby zdrowia, polegające na przekształceniu dotychczasowych placówek ochrony zdrowia z jednostek budżetowych w placówki samodzielne finansowo, wymagały zmian w zakresie modyfikacji usług medycznych. Usługą jest działalność służąca zaspokajaniu potrzeb a w przypadku usługi medycznej zaspokajaniu potrzeb zdrowotnych pacjentów. Sytuacja powyższa powoduje, że do działalności można zastosować mechanizmy marketingowe, dostosowując zgodność świadczeń z potrzebami. Zasady marketingu związane są z procesami racjonalnego postępowania na rynku. Odpowiadają wyzwaniom współczesnej gospodarki rynkowej, znajdują kreatywny sposób myślenia podmiotów gospodarczych i pozagospodarczych o nabywcach i ich potrzebach. Stanowią podstawę świadomego wyboru takich kierunków postępowania, które pozwalają na celowe łączenie procesu zaspokajania potrzeb nabywców z efektywnym wykorzystaniem dostępnych zasobów. Przy tendencji rozwoju rynku oraz ekonomicznego przymusu do efektywnego gospodarowania, zasady marketingu są coraz bardziej użyteczne. (fragment tekstu)
Patient's satisfaction means the extent to which the care is accepted by him. Patint's satisfaction depends on the extent in which the received service meats his expectation. The aim was to carrying out the satisfaction of the patients with the quality of staying in Regional Hospital in Brzeziny considering social-demographic factors. The results of the research conducted in Regional Hospital in Brzeziny were analyzed, the data such as living place, sex, age and education were considered in the research. The received material was under statistics analyze, the statistic error of p<0,05 was accepted in the estimation. The sex and living place of patients did not influence their opinions in the majority of estimates. The education and the age of patients had the influence on their opinion. The most dissatisfied group was the patients with high education(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
77--89
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
autor
- Szpital w Tomaszowie Mazowieckim
autor
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
autor
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
autor
- SWSPiZ w Łodzi
Bibliografia
- Banaszewska A. Jakość lecznictwa zamkniętego w oczach pacjentów, Zdr. i Zarz. 2003; 5:53-57
- Banaszewska A: Jak badać satysfakcję pacjentów, Sł. Zdr. 2000; 4-5:10-17
- Masiakowski A: Badanie satysfakcji pacjentów ze sposobu udzielania świadczeń zdrowotnych, Zdr. Publ. 1997; 1-2: 5-12
- Burda K: Analiza problematyki satysfakcji pacjenta w powiązaniu z zagadnieniami dotyczącymi jakości opieki zdrowotnej, Antidotum 2003; 1:61-80
- Danzon M. Atlas of health in Europe. World Health Organization Regional Office for Europe, Copenhagen, WHO Regional Office of Europe 2003
- Imersheim A, Ests C: From health services to medical markets: the commodity transformation of medical production and the nonprofit sector, Int. J. of Health Serv. 1996; 2:26-38
- Ljung R, Peterson S, Hallqvist J, Heimerson I, Diderichen F: Socioeconomic differences in the burden of disease in Sweden,Bulletin of the World Health Organization 2005; 83:92-99
- Szydłowski J, Grodzki P: Badanie opinii osób hospitalizowanych o funkcjonowaniu oddziałów szpitalnych. propozycja metody i wnioski po wdrożeniu, Probl. Med. Społ. 2001; 33:211-214
- Falkowska E: Satysfakcja hospitalizowanych ze świadczeń Szpitala Wojewódzkiego w Łomży, Praca Doktorska Lublin 2002
- Szyfert J, Pietrzak M, Sygit M, Zienkiewicz P: Opieka stacjonarna w opinii pacjentów, Probl. Med. Społ. 2001; 34:124-134
- Lenkiewicz L, Mizera G: Badanie poziomu satysfakcji pacjentów w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Wałbrzychu - pierwsze doświadczenia, Probl. Med. Społ. 2001; 35:81-87
- Suliborska-Zielińska K: Poziom satysfakcji pacjenta wskaźnikiem jakości, Przew. Men. Zdr. 2001;4:34-35
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171586548