Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
The Patients' Opinions Considering Hospital Infirmary of Regional Hospital in Brzeziny in 2004 taking social-demographic into consideration
Języki publikacji
Abstrakty
W zreformowanym zakładzie opieki zdrowotnej, wszyscy pracownicy, którzy mają kontakt z chorym, powinni działać na rzecz pacjenta bez względu na pełnioną funkcję. Najczęściej oceniana jest relacja w stosunku pacjent - lekarz. Bardzo istotną rolę w systemie jakości świadczeń medycznych pełnią pielęgniarki. Postrzeganie pacjentów zmienia się w zależności od wieku, wykształcenia, statusu socjalnego, korzeni kulturowych i etnicznych, zwykle jednak największy wpływ na poziom ich zadowolenia ma wsparcie i uprzejmość pielęgniarek. Szybkie i trafne reagowanie na wezwania pacjentów, sprawność i zręczność techniczna, poziom posiadanej wiedzy, umiejętności oraz ogólna atmosfera wykonywanej pracy wpływa na komfort psychiczny i fizyczny pacjentów (fragment tekstu)
For the last 15 in Poland, the interest in research of patients' opinion on health service has increased. The patients perception changes depending on age, education, social status, culture and ethnic roots. The aim was to research on patients satisfaction in hospital infirmary of Regional Hospital in Brzeziny taking social-demographic into consideration. The results of the research conducted in hospital infirmary in Regional Hospital in Brzeziny in 1999 and 2004 were analyzed, the following data: living place, sex, age and education were considered in research. The received material was under statistics analyze, the statistic error of p<0,05 was accepted in the estimation. The patient's living place and sex had no influence on the assessment considering the hospital infirmary. The patient's age and education had an influence on the assessment considering the hospital infirmary. The less favorable opinions were by the patients at the age above 50 and the patients with higher education(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
101--110
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
autor
- Szpital w Tomaszowie Mazowieckim
autor
- SWSPiZ w Łodzi
autor
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
autor
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
Bibliografia
- Abramek E, Owoc A, Wdowiak L: Szpitale kliniczne w kontekście reform systemowych w ochronie zdrowia w Polsce. Probl.Med.Społ. 2001; 34: 289-296
- Baran Cz, Sepioło A: Świadczenia poradni ogólnych w opinii pacjentów i lekarzy. Probl.Med.Społ. 1997; 31:293-299
- Błaszczyk F, Bazanowski W: Pojęcie i koncepcje jakości. Antidotum 2004; 4:25-36
- Chudowska D: Poprawa satysfakcji pacjentek przez skrócenie czasu oraz poprawę komfortu oczekiwania na badanie mammograficzne. Druga Ogólnopolska Konferencja "Jakość w opiece zdrowotnej" Kraków 1997;38-43
- Grajczyk E. Badanie satysfakcji pacjentów hospitalizowanych ze świadczeń usług pielęgniarskich : praca doktorska 2003, Akademia Medyczna im Piastów Śląskich we Wrocławiu
- Jaracz K, Cudak E, Grabowska B. Potrzeby pacjenta z perspektywy chorych i personelu pielęgniarskiego: analiza badań empirycznych. Postępy organizacyjno- prawne, logistyczne i edukacyjne w ratownictwie: analiza doświadczeń w kontekście jakości świadczenia pomocy: materiały przedstawione podczas sesji naukowej VIII Ogólnopolskiego Forum Ratownictwa w Inowrocławiu - Inowrocław, 2003; 375-381
- Adamczyk K: Mechanizm zapewnienia jakości opieki pielęgniarskiej. Probl.Med.Społ. 2001; 34:289-296
- Karski J. Standardy dla praktyki promocji zdrowia w szpitalu. Nowiny Lek. 2004; 73:238-241
- Kupcewicz E. Satysfakcja pacjenta jako wskaźnik jakości opieki zdrowotnej. Pielęg. i Położ. 2004;46:9-11
- Lenkiewicz L, Mizera G: Badanie poziomu satysfakcji pacjentów w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Wałbrzychu - pierwsze doświadczenia. Probl.Med.Społ. 2001; 35:81-87
- Oleszczyk K i WSP: Poziom satysfakcji chorych jako miara jakości usług po szpitalnej rehabilitacji kardiologicznej. Druga Ogólnopolska Konferencja "Jakość w Opiece Zdrowotnej" Kraków 1997; 111-119
- Tymowska K. Założenia i rzeczywistość w reformowaniu ochrony zdrowia. Grab. Poryw. 2000;1:18-34
- Falkowska E: Satysfakcja hospitalizowanych ze świadczeń Szpitala Wojewódzkiego w Łomży. Praca Doktorska Lublin 2002
- Wąsiewicz E: Badanie satysfakcji pacjenta jako jeden z etapów wielokierunkowej oceny jakości usług medycznych. Probl.Med.Społ. 1997; 32:131-140
- Szydłowski J, Grodzki P: Funkcjonowanie izby przyjęć szpitala w opinii pacjentów. Zmienne wpływające i związek z ogólną oceną funkcjonowania szpitala. Probl.Med.Społ. 2001; 34:345-349
- Szyfert J, Pietrzak M, Sygit M, Zienkiewicz P: Opieka stacjonarna w opinii pacjentów. Probl.Med.Społ. 2001; 34:124-134
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171586576