PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 4(28) | 23--25
Tytuł artykułu

Ocena konsumencka białych serów podpuszczkowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer Rating of Rennet White Cheeses
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sery stanowią liczną grupę produktów przetwórstwa mlecznego, pośród których najbardziej popularny rodzaj stanowią sery podpuszczkowe. Wśród nich wyróżniamy produkty regionalne, do których należą m.in. sery korycińskie. Przeprowadzono ankietę konsumencką dotyczącą cech organoleptycznych wybranych serów podpuszczkowych, gdzie ocenie poddano smakowitość serów, ich zapach, barwę oraz wpływ dodatków wrażenia smakowe ankietowanych. Materiał badawczy stanowiły sery zakupione w supermarkecie: ser biały, ser z dodatkiem czosnku, ser z dodatkiem czarnuszki oraz ser biały wytworzony w gospodarstwie rolnym. W przedstawionej pracy ukazano analizę otrzymanych wyników. Dowiedziono, iż ser naturalny wyprodukowany w gospodarstwie domowym zdobył największą aprobatę konsumentów. (abstrakt oryginalny)
EN
Cheeses are a large group of dairy products, among which rennet cheese is the most popular type. Among them we distinguish regional products, which include Korycin cheeses. A consumer survey was conducted on the organoleptic characteristics of selected rennet cheeses, where the palatability of cheeses, their aroma, color and effect of the taste impressions of the respondents were assessed. The research material consisted of cheeses purchased at the supermarket: white cheese, cheese with garlic, cheese with black cumin and white cheese produced on a farm. The presented work presents an analysis of the results obtained. It has been proven that natural cheese produced at a farm has won the greatest consumer approval. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
23--25
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Białostocka
autor
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Baryłko-Piekielna N. (1995). Konsument a jakość żywności. Żywność. Technologia. Jakość, 4(5), 3-10.
  • Berthold A., Stachura A. (2000). Jakość mikrobiologiczna serów pochodzących z gospodarstw ekologicznych. Postępy techniki przetwórstwa spożywczego, 1, 65-69.
  • Bonczar G., Wszołek M., Zaród W. (2000). Wpływ rodzaju zakwasu i czasu dojrzewania na stopień hydrolizy białka w półtwardych podpuszczkowych serach owczych, Żywność 2(23), 79-90.
  • Dysz K., Krasnowska G. (2013). Preferencje konsumentów Polski południowo-zachodniej przy wyborze serów podpuszczkowych dojrzewających, Nauki Inżynierskie i Technologie Engineering Sciences and Technologies 2(9), 42-52.
  • Grzybowska-Brzezińska M., Rudzewicz A. (2013). Wpływ marketingu sensorycznego na decyzje konsumentów (znaczenie zmysłów). Handel Zagraniczny, 6(347), 68-79.
  • Makała H. (2014). Atrakcyjność dziedzictwa kulinarnego Podlasia. Zeszyty Naukowe. Turystyka i Rekreacja, 2(14), 81-90.
  • Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW). (2018). Wpis na listę produktów tradycyjnych Ser Koryciński ,,Swojski" z dn. 03.06.2018.
  • Nestorowicz R. (2006). Kanały dystrybucji żywności ekologicznej. Przemysł Spożywczy, 12, 12-13.
  • Rozporządzenie Rady (WE) nr 1234 z dn. 22.10.2007 ustanawiające wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych.
  • Sijtsema S., Linnemann A., van Gaasbeek T., Dagevos H., Jongen W. (2002). Variables infl uencing food perception reviewed for consumer-oriented product development. Critical Reviews in Food Science and Nutrtion, 42, 565-581, DOI: 10.1080/20024091054256.
  • Włodarska K., Pawlak-Lemańska K., Górecki T., Sikorska E. (2015). Motywy wyboru żywności przez konsumentów soków - badania pilotażowe. Journal of Agribusiness and Rural Development, 4(38), 839-847.
  • Żakowska-Biemans S., Gutkowska K. (2003). Rynek żywności ekologicznej w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Wyd. SGGW Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171587200

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.