Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Nie sztuką jest napisać projekt i uzyskać dofinansowanie, ale sztuką jest potem umiejętnie go wykonać, tak aby przyniósł korzyści zarówno społeczności, uczestnikom, jak również samym realizatorom. Fundamentem każdego projektu jest komunikacja, gdyż warunkuje współpracę zaangażowanych w realizację osób, a kapitał ludzki stanowi najważniejszy zasób projektu. Jednocześnie zarządzanie komunikacją jest dziedziną trudną do koordynacji. Problemy komunikacji i współpracy - ich charakter i natężenie, uzależnione są od skali projektu i ilości osób zaangażowanych bezpośrednio lub pośrednio w jego realizację. Realizacja projektów Europejskiego Funduszu Społecznego wymaga współpracy zespołu projektowego ze sponsorami, wykonawcami, kontrahentami, ale i bezpośrednimi odbiorcami przedsięwzięć (grupą docelową). We wszystkich relacjach mogą pojawić się trudności komunikacyjne - zakłócenia przepływu informacji, chaos informacyjny, zniekształcenie przekazów, konflikty. Ich eliminacja zwiększa szansę na powodzenie realizacji przedsięwzięcia i osiągnięcie rezultatów. W procesie usprawniania komunikacji warto zadbać o odpowiednią promocję projektu w otoczeniu, motywację zespołu opartą na partycypacji oraz usprawnienie gromadzenia i przepływu informacji(abstrakt oryginalny)
The trick is not to write a project and get funding, the trick is to perform it skillfully, so as to bring benefits to both communities and participants, as well as the implementers. The foundation of any project is communication, since it determines the cooperation of the people involved and human capital is the most important resource of the project. At the same time communication management is an area difficult to coordinate. Problems of communication and collaboration - their nature and intensity, depend on the scale of the project and number of people directly or indirectly involved in its implementation. Implementing the European Social Fund project requires the cooperation of the project team with sponsors, executives, contractors, but also the direct recipients of the projects (target group). In all relations there may occur difficulties in communication - disruption of information flow, information chaos, distortion of communication, conflicts. Elimination of such issues increases the chance of successful implementation of the project and achievement of results. In the process of improving communication it is good to ensure adequate promotion of the project in its environment, motivation of the team based on participation and to improve the collection and flow of information.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
71--87
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- SWSPiZ w Łodzi
Bibliografia
- Swann, G.M.P., Prevezer M., Introduction into The Dynamics of Industrial Clustering, Oxford University Press, Nowy Jork, 1998.
- Pietrobelli C., Competitiveness and its socio-economic foundations: Empirical Evidence on the italian inudstrial districts [w:] Bagela M., Bechetti L., "The Competitive Advantage of Industrial Distrocts", Springer-Verlag, Nowy Jork, 2000.
- Porter M., Porter o konkurencji, PWE Warszawa, 2001.
- Cooke P., Knowledge Economies, Clusters, learning and cooperative advantage", Routledge, Londyn-Nowy Jork, 2002
- Rosenfeld S., A Governor's Guide to Cluster-Based Economic Development, National Governors Association, Waszyngton 2002
- Perroux, F. 1950 Economic Space: Theory and Applications. [w:] "Quarterly Journal of Economics" nr 64: ss. 89-104.
- Menzel M.P., Fornahl D., Cluster life cycles - dimensions and rationales of cluster evolution [w:] Industrial and Corporate Change, vol 19, nr 1, 2010, ss. 205-238.
- Kozminski K., Piotrowski W., Zarządzanie: Teoria i Praktyka, PWN, Warszawa, 2000.
- Hagel J., Seely Brown J., Organizacja jutra. Zarządzanie talentem współpracą i specjalizacją, One Press, Gliwice, 2006.
- Townsend J.D. 2003, Understanding alliances, a review of international aspects of strategic marketing, Marketing Intelligence & Planning, 21/3, 2003, ss.143-155.
- Wiliamson O.E., Comparative Economic Organization: Analysis of Discrete Structural Alternatives, Administrative Science Quarterly, nr 36, 1991
- Dreyer J.H., Effective Interfirm Collaboration: How Firms Minimize Transaction Costs and Maximize transaction Value, Strategic Management Journal, vol. 18, nr 7.
- Axelrod R., "The evolution of cooperation" Basic Books, Nowy Jork, 1984.
- Prahalad C., Hamel G., The Core Competence of the Corporation, Harvard Business Review, 1990
- Colombo M., The Changing Boundaries of The Firm. Explaining Evolving Inter-Firm Relations, Routledge, Londyn-Nowy Jork, 1998
- Rusten G., The role of geographic concentration in promoting competitive advantage. The Norwegian furniture industry, Norsk Geografisk Tidsskrift - Norwegian Journal of Geography, Volume 51, Issue 4 1997 , ss 173 - 185
- Nowak G., Uwarunkowania rozwojowe gron przemysłowych, praca doktorska ,AE Wrocław, 2006.
- Wrzosek S., przesłanki współdzialania, [w:] Lichtarski J., (red) Współdziałanie gospodarcze przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 1992
- Cygler J., Alianse strategiczne, Difin, Warszawa 2002
- Das, T., Teng, B. Alliance constellations: a social exchange perspective, Academy of Management Review, Vol. 27 No.3, 2002, ss.445-456.
- Gómez Arias J.T., Do networks really foster innovation?, Management Decision, Vol. 33 No. 9, 1995, ss. 52-56
- Eisenhardt, K.M. and Schoonhoven, C.B., Resource-based view of strategic alliance formation: strategic and social effects in entrepreneurial firms, Organization Science: A Journal of the Institute of Management Sciences, Vol. 7 No. 2, 1996, ss. 136-50
- Ebers M., The Formation of Inter-Organizational Networks, Oxford University Press, Nowy Jork, 1999
- Gulati R., Does Familiarity breed trust? The implications of repeated ties for contractual choice in alliances, The Academy of Management Journal, vol. 38, nr 1,1995, ss. 85-112.
- Xu Z., Lin J., Lin D., Networking and innovation in SMEs: evidence from Guangdong Province in China, Journal of Small Business and Enterprise Development vol. 15 nr. 4, 2008 ss. 788-801.
- P. Ball Masa Krytyczna Insignis 2007
- Axelrod R., The Evolution of Cooperation, Basic Books, Nowy Jork, 1984.
- Vyas N.M., Shelburn W.L., Rogers D.C., An analysis of strategic alliances: forms, functions and framework, Journal of business and industrial marketing, vol. 10, nr 3, 1995 ss.47-60.
- Murray E.A., Mahon J.F., Strategic Alliances: Gateway to the New Europe? Long Range Planning, Vol. 4, 1993, ss.102-111.
- Clarke-Hill C.M., Robinson T.M., Bailey J., Skills and competence transfers in European retail alliances: a comparison between alliances and joint ventures, European Business Review, 1998 vol. 98 nr 6 ss. 300 - 310
- Senge P., The fifth discipline. The Art & Practice of the Learning Organization, Doubleday Business, 1994.
- Oliver, C., Determinants of inter-organizational relationships: Integration and figure directions, The Academy of Management Review, vol 15, nr 2, 1990, ss. 241- 265.
- Sivadas, E. and Dwyer, F.R., An examination of organizational factors influencing new product success in internal and alliance-based processes, Journal of Marketing, Vol. 64, 2000, ss. 31-49.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171587212