PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | Cyfrowa komunikacja organizacji | 55--85
Tytuł artykułu

Zarządzanie komunikacją cyfrową organizacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym rozdziale, wychodząc z założenia potrzeby celowej, zorganizowanej, cyfrowej komunikacji organizacji, przedstawiono teoretyczne ramy zarządzania komunikacją. Rozważania nad zarządzaniem komunikacją i systemem zarządzania komunikacją poprzedzono systemowym ujęciem organizacji i zarządzania oraz modelami współczesnych organizacji, budowanych z wykorzystaniem metafor organizacji. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Ackoff R.L. (1971), Towards a System of Systems Concepts, "Management Science", Vol. 17, No. 11, s. 661-671.
  • Ackoff R.L. (1973), O systemie pojęć systemowych, "Prakseologia" nr 2, s. 143-161.
  • Anderson V., Johnson L. (1997), Systems Thinking Basics. From Concepts to Causal Loops, Pegasus, Waltham.
  • Bajdak A., red. (2013), Komunikacja marketingowa. Współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice.
  • Bajgoric N. (2006), Information Systems for E-Business Continuance: A Systems Approach, "Kybernetes", Vol. 35, No. 5, s. 632-652.
  • Bertalanffy L. von (1984), Ogólna teoria systemów. Podstawy, rozwój, zastosowania, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
  • Bodewes W.E.J. (2002), Formalization and Innovation Revisited, "European Journal of Innovation Management", Vol. 5, No. 4, s. 214-223.
  • Boniecka B. (1999), Lingwistyka tekstu. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
  • Conti T. (2006), Quality Thinking and Systems Thinking, "The TQM Magazine", Vol. 18, No. 3, s. 297-308.
  • Dobek-Ostrowska B. (2006), Komunikowanie polityczne i publiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Gallivan M.J., Eynon J., Rai A. (2003), The Challenge of Knowledge Management Systems: Analyzing the Dynamic Processes Underlying Performance Improvement Initiatives, "Information Technology & People", Vol. 16, No. 3, s. 326-352.
  • Garud R., Kumaraswamy A. (2005), Vicious and Virtuous Circles in the Management of Knowledge: The Case of Infosys Technologies, "MIS Quarterly", Vol. 29, No. 1, s. 9-33.
  • Gasparski W. (1978), Projektowanie - koncepcyjne przygotowanie działań: wstęp do metodologii, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
  • Gaweł A. (2007), Ekonomiczne determinanty przedsiębiorczości, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.
  • Geselowitz M. (2001), Systems, Experts, and Computers: The Systems Approach in Management and Engineering, World War II and After, "Enterprise & Society", Vol. 2, No. 3, s. 603-607.
  • Gołuchowski J. (2007), Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • Gościński J. (1977), Zarys teorii sterowania ekonomicznego, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
  • Gros U. (1994), Organizacyjne aspekty zachowania się ludzi w procesach pracy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • Hamrin S., Johansson C., Jahn J.L.S. (2016), Communicative Leadership, "Corporate Communications", Vol. 21, No. 2, s. 213-229.
  • Hersey P., Blanchard K.H. (1977), Management of Organizational Behaviour. Utilizing Human Resources, Prentice-Hall, Englewood Cliffs.
  • Ishikawa J. (2012), Transformational Leadership and Gatekeeping Leadership: The Roles of Norm for Maintaining Consensus and Shared Leadership in Team Performance, "Asia Pacific Journal of Management", Vol. 29, No. 2, s. 265-283.
  • Jacko J.F. (2010), Ontologie sytuacji komunikacyjnej w empirycznych naukach humanistycznych, (w:) G. Sawicka (red.), Sytuacja komunikacyjna i jej parametry, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz, s. 125-133, http://jacko.econ. uj.edu.pl/Publ/OntologiaSytuacjiKomunikacyjnej_Jacko_2010.pdf (dostęp: 22.08.2019).
  • Johansen B. (2012), Leaders Make the Future: Ten New Leadership Skills for an Uncertain World, Berrett-Koehler, San Francisco.
  • Kaczmarek-Śliwińska M. (2015), Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Kast F.E., Rosenzweig J.E. (1972), General Systems Theory: Applications for Organization and Management, "Academy of Management Journal", Vol. 15, No. 4, s. 447-466.
  • Katz D., Kahn R. (1996), The Social Psychology of Organizations, Wiley, New York.
  • Kotler Ph. (2005), Marketing, Wydawnictwo Rebis, Poznań.
  • Koźmiński A.K., Latusek-Jurczak D. (2011), Rozwój teorii organizacji. Od systemu do sieci, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Koźmiński A.K., Piotrowski W. (2007), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Koźmiński A.K., Zawiślak A.M. (1979), Pewność i gra. Wstęp do teorii zachowań organizacyjnych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Krupski R. (2004), Podstawy organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Wałbrzyskiej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.
  • Liston D.M. Jr, Schoene M.L. (1971), A Systems Approach to the Design of Information Systems, "Journal of the American Society for Information Science", Vol. 22, No. 2, s. 115.
  • Massey A.P., Montoya-Weiss M.M., O'Driscoll T.M. (2002), Knowledge Management in Pursuit of Performance: Insights from Nortel Networks, "MIS Quarterly", Vol. 26, No. 3, s. 269-289.
  • Mitręga M. (2018), Dynamiczne zdolności marketingowe organizacji. Koncepcja i wybrane obszary zastosowań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice.
  • Mitroff I.I., Pearson C.M. (1998), Zarządzanie sytuacją kryzysową, czyli jak ochronić firmę przed najgorszym, Business Press, Warszawa.
  • Momeny L.S., Gourgues M. (2019), Communication That Develops: Clarity of Process on Transformational Leadership through Study of Effective Communication of Emotional Intelligence, "Christian Education Journal", Vol. 16, No. 2, s. 226-240.
  • Monat J.P., Gannon T.F. (2018), Applying Systems Thinking to Engineering and Design, "Systems", Vol. 6, No. 3, s. 1-20.
  • Morgan G. (1997), Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Nowak E. (2007), Zarządzanie logistyczne w sytuacjach kryzysowych, Wydawnictwo Akademii Obrony Narodowej, Warszawa.
  • Peters T.J., Waterman R.H. Jr. (1982), In Search of Excellence. Lessons from America's Best-Run Companies, Harper and Row, New York.
  • Potocki A., red. (2011), Komunikacja w procesach zarządzania wiedzą, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków.
  • Pugh D.S., Hickson D.J., Hinings C.R., Turner C. (1968), Dimensions of Organization Structures, "Administrative Science Quarterly", Vol. 13, No. 1, s. 65-105.
  • Rokita J. (2011), Myślenie systemowe w zarządzaniu organizacjami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice.
  • Rokita J., Dziubińska A. (2016), Systemy złożone w zarządzaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice.
  • Ronald B.O., Green M., Gergen E., Sun Y. (2016), Exploring the Differences that Communication Medium Has on Perception of Leadership Style: Does Communication Medium Affect the Leadership Rating of the Leader? "Business Management Dynamics", Vol. 6, No. 6, s. 1-16.
  • Schemerhorn J.R. (2008), Zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Senge P. (1990), The Fifth Discipline: The Age and Practice of the Learning Organization, Century Business, London.
  • Sigal K.K., Frank M., Anat N.M. (2018), Systems Thinking Education - Seeing the Forest through the Trees, "Systems", Vol. 6, No. 3, s. 29-43.
  • Slatter S., Lovett D. (2001), Restrukturyzacja firmy. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych, WIG-Press, Warszawa.
  • Soyupak O., Bagli H. (2019), Design Thinking as a Catalyst for Technology Start-Ups, "International Journal of Research in Business and Social Science", Vol. 8, No. 4, s. 59-70.
  • Stankiewicz J. (2006), Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
  • Šviráková E., Bianchi G. (2018), Design Thinking, System Thinking, Grounded Theory, and System Dynamics Modeling - An Integrative Methodology for Social Sciences and Humanities: Postdisciplinary Humanities & Social Sciences Quarterly Postdisciplinary Humanities & Social Sciences Quarterly, "Human Affairs", Vol. 28, No. 3, s. 312-327.
  • Venkatasawmy R. (2018), Communication and Media Education in an Era of Big Data, "Journal of Interdisciplinary Studies in Education", Vol. 7, No. 1, s. 87-101.
  • Venter E. (2019), Challenges for Meaningful Interpersonal Communication in a Digital Era, "Hervormde Teologiese Studies", Vol. 75, No. 1, s. 1-6.
  • Vries R.E. de, Bakker-Pieper A., Oostenveld W. (2010), Leadership = Communication? The Relations of Leaders' Communication Styles with Leadership Styles, Knowledge Sharing and Leadership Outcomes, "Journal of Business and Psychology", Vol. 25, No. 3, s. 367-380.
  • Walsh J.P., Dewar R.D. (1987), Formalization and the Organizational Life Cycle, "The Journal of Management Studies", Vol. 24, No. 3, s. 215-231.
  • Wikaningrum T., Udin A., Yuniawan U. (2018), The Relationships among Leadership Styles, Communication Skills, and Employee Satisfaction: A Study on Equal Employment Opportunity in Leadership, "Journal of Business and Retail Management Research", Vol. 13, No. 1, s. 138-147.
  • Zimniewicz K. (2003), Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171587318

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.