Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W procesie wprowadzania studentów, podobnie jak pracowników i współpracowników, do nowych zadań po przyjęciu ich na studia (w procesie onboardingu) niezbędne jest zachowanie swoistej równowagi informacyjnej oraz zasady just-in-time w dostarczaniu wiedzy. Przeciążenie informacją jest równie szkodliwe jak niedobory właściwej informacji (wiedzy). Z pomocą przychodzą technologie stosowane w komunikacji cyfrowej organizacji. W rozdziale przedstawiono wyzwania wdrożenia nowych studentów do studiowania w wybranej uczelni jako problem zarządzania wiedzą i komunikacją w uczelni. Zarysowano koncepcję stworzenia systemu wykorzystującego nowe rozwiązania technologiczne wspierania zarządzania wiedzą i komunikacją w procesie adaptacji nowych studentów w środowisku akademickim. Przestawiono wybrane etapy procesu projektowania systemu z wykorzystaniem metodyki Design Thinking. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
177--193
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Bauer T.N. (2010), Onboarding New Employees: Maximizing Success, SHRM Foundation's Effective Practice Guideline Series.
- Bauer T.N., Erdogan B. (2011), Organizational Socializations: The Effective Onboarding of New Employees, (w:) S. Zedeck (ed.), APA Handbook of Industrial and Organizational Psychology, Vol. 3, Maintaining, Expanding, and Contracting the Organization, APA Handbooks in Psychology, American Psychological Association, Washington, s. 51-64.
- Chatman J.A. (1991), Matching People and Organization: Selection and Socialization in Public Accounting Firms, "Administrative Science Quarterly", Vol. 36, s. 459-484.
- Ensher E.A., Murphy S.E. (1997), Effects of Race, Gender, Perceived Similarity, and Contact on Mentor Relationships, "Journal of Vocational Behavior", Vol. 50(3), s. 460-481.
- Ferriman J. (2016), Mobile Learning versus ELearning, LearnDash, 21 January, https:// www.learndash.com/mobile-learning-versus-elearning (dostęp: 08.2019).
- Gołuchowski J. (2007), Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
- Grochowska A. (2019), Onboarding pracownika. Kroki, które musisz podjąć, 23 stycznia, Marketing i Biznes, https://marketingibiznes.pl/biznes/onboarding (dostęp: 1.08.2019).
- IDC (2018), Worldwide Spending on Cognitive and Artificial Intelligence Systems Will Grow to $19.1 Billion in 2018, IDC Institute Whitepaper, https://www.idc.com/ getdoc.jsp?containerId=prUS43662418 (dostęp: 07.2019).
- Kania K. (2018), Gamifikacja w procesie wprowadzania nowych technologii informatycznych do organizacji jako zadanie specjalistów HR, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 5, s. 27-44.
- Klein H.J., Fan J., Preacher K.J. (2006), The Effects of Early Socialization Experiences on Content Mastery and Outcomes: A Mediational Approach, "Journal of Vocational Behavior", Vol. 68, s. 96-115.
- Maanen J. van, Schein E.H. (1979), Toward a Theory of Organizational Socialization, "Research in Organizational Behavior", Vol. 1, s. 209-264.
- Nicastro D. (2017), 8 Examples of Artificial Intelligence (AI) in the Workplace, CMS Wire, https://www.cmswire.com/digital-workplace/8-examples-of-artificial-intelligence -ai-in-the-workplace (dostęp: 1.08.2019).
- Nicastro D. (2018), 7 Ways Artificial Intelligence is Reinventing Human Resources, CMS Wire, https://www.cmswire.com/digital-workplace/7-ways-artificial-intelligence -is-reinventing-human-resources (dostęp: 1.08.2019).
- Online Training and Inductions as a Medium (2009), Online Induction, onlineinduction.com (dostęp: 15.07.2019).
- Ostroff C., Kozlowski S.W. (1993), The Role of Mentoring in the Information Gathering Processes of Newcomers During Early Organizational Socialization, "Journal of Vocational Behavior", Vol. 42(2), s. 170-183.
- Panko R. (2018), Mobile App Usage, 15 March, https://themanifest.com/app-development /mobile-app-usage-statistics-2018 (dostęp: 08.2019).
- Parlo (2018), 7 Ways Chatbots and AI are Disrupting HR, Chatbots Magazine, 22 January, https://chatbotsmagazine.com/7-ways-chatbots-and-ai-are-disrupting-hr-3989ad1c1fed (dostęp: 08.2019).
- Perfetti van Melle (2018), Onboarding - jak wdrożyć nowego pracownika, Infor Kadry, https://kadry.infor.pl/kadry/hrm/komunikacja/2811010,Onboarding-jak-wdrozyc-nowego-pracownika.html (dostęp: 20.07.2019).
- Shewan D. (2018), 10 of the Most Innovative Chatbots on the Web, WordStream, https:// www.wordstream.com/blog/ws/2017/10/04/chatbots (dostęp: 20.07.2019).
- Szkolnictwo wyższe w roku akademickim 2018/2019 (wyniki wstępne) (2019), Główny Urząd Statystyczny, 14 czerwca, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/ edukacja/szkolnictwo-wyzsze-w-roku-akademickim-20182019-wyniki-wstepne,8,6. html (dostęp: 20.07.2019).
- Tabor J.A. (2013), Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie - koncepcje, strategie, praktyka, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
- Top 22 Intelligent Personal Assistants Automated or Personal Assistants, Pat Research, https://www.predictiveanalyticstoday.com/top-intelligent-personal-assistants-automated-personal-assistants/ (dostęp: 08.2019).
- Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, Dz.U. z 2019 r., poz. 1040.
- Zych B. (2017), Onboarding, jak to zrobić dobrze?, HR Standard, https://hrstandard.pl/ 2017/07/25/onboarding-jak-to-zrobic-dobrze/ (dostęp: 25.06.2019).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171587398