PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 11 | z. 3 Zarządzanie międzykulturowe w teorii i praktyce | 19--36
Tytuł artykułu

System zarządzania jakością jako przykład kompleksowego projektowania, realizacji i ewaluacji usługi - podejście procesualne i strukturalne

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem poniższego opracowania jest zaprezentowanie systemu zarządzania jakością w oparciu o wybraną normę serii ISO 9000 w ujęciu procesualnym i strukturalnym. System zarządzania jakością w oparciu o normę PN-EN ISO 9001:2001zostanie poniżej zaprezentowany na podstawie studiów teoretycznych, osobistych doświadczeń z wdrażaniem i koordynowaniem w/w systemu oraz badań własnych [2003- 2006] obejmujących studium przypadku, którym była prywatna ogólnopolska firma edukacyjna. Wdrożona i rozwijana w badanej organizacji norma stanowi przykład kompleksowego podejścia do projektowania, realizacji i ewaluacji oferowanych usług edukacyjnych. (fragment tekstu)
EN
The article presents the quality management system based on the PN-EN ISO 9001:2001 norm. The system is shown in the process and structural approach. Quality management system is presented on the example of the case study of the private educational company. Implemented and organisationaly developed norm is the example of complex approach to planning, realisation and evaluation of educational services. Process and structural approach of quality system is visible in the construction of the norm - which is based on the PDCA cycle and on the strict guidelines about the procedure's constructing. Integrated organisational processes are giving the structure for organisational procedures and they create the whole which meets the quality norm's expectations. The quality norm which guidelines how to construct the procedures and instructions and which defines particular stages of the organisational processes. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania
Bibliografia
  • Berdowski J.B., Berdowski F.J., 2004. Zarządzanie przez jakość warunkiem konkurencyjności przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  • Bielski M., 2002. Podstawy teorii organizacji i zarządzania, C.H. Beck, Warszawa.
  • Boreham P., Indetermination: professional knowledge, organization and control, Abstract.
  • Bugdol M., 2004. Doskonalenie jakości usług administracji publicznej, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", Nr 4 (651).
  • Buszko A., 2005. Od zarządzania jakością do zarządzania wiedzą, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", Nr 7 (666).
  • Chodyński A., 2001. Jakość jako wielowymiarowy czynnik rozwoju firmy, "Organizacja i kierowanie", Nr 2 (104).
  • Hamrol A., Mantura W., 1998. Zarządzanie jakością, PWN, Warszawa.
  • Hatch M.J., 2002. Teoria organizacji, PWN, Warszawa.
  • Kloze T., System zarządzania jakością w edukacji i ochronie zdrowia: www.pcbc.gov.pl
  • Król D., 2004. Inspiracja prakseologiczna dla systemu KAIZEN, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", Nr 11 (658).
  • Luthans F., 1995. Organizational behavior, McGraw-Hill, international edition.
  • Łancucki J., 2001. Podstawy Kompleksowego Zarządzania Jakością TQM, Wyd. AE, Poznań.
  • Łucewicz J., 1999. Organizacyjne zachowania człowieka, Wyd. AE im. O. Langego, Wrocław.
  • Nonaka I., Takeuchi H., 1995. The Knowledge-Creating Company. How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation, Oxford University Press.
  • Perechuda K., 1999. Metody zarządzania przedsiębiorstwem, Wrocław, Wyd. AE im. O. Langego.
  • PN-EN ISO 9001:2001 - Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
  • PN-EN ISO 9000:2001 - Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia.
  • Robinson A.G., Stern S., 1997. Corporate Creativity. How Innovation and Improvement Actually Happen, Berrett-Koehler Publishers Inc., San Francisco.
  • Röyrvik E.A, Wulff E., 2002. "Creativity & Innovation Management", Sep., Vol. 11, Issue 3, p. 154, 11.
  • Rubinstein M.F., Firstenberg i. R., 1999. The Minding Organization. Bring the Future to the Present and Turn Creative Ideas into Business Solutions, John Wiley and Sons, Inc.
  • Skrzypek E., 2002. Jakość i efektywność, UMCS, Lublin.
  • The ISO Survey 2005: ISO 14001 environmental management system oraz ISO 9001:2000 Quality managements system.
  • Turner J.H., 2004. Struktura teorii socjologicznej, PWN Warszawa.
  • Wawak T., 1995. Zarządzanie przez jakość, WIE, Kraków.
  • Wawak S., 2001. Encyklopedia zarządzania. Wprowadzenie do systemów zarządzania jakością, www.mfiles.ae.krakow.pl
  • www.exporter.pl
  • www.szj.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171587448

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.