Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Najnowsze badania wykazują, że globalizacja jest mitem, a większość światowych firm prowadzi działalność o charakterze regionalnym, a nie jakby się wydawało jednego globalnego rynku. Świat w wyniku regulacji rządowych oraz różnic kulturowych dzieli się na triadę trzech bloków: Amerykę Północną, Unię Europejską oraz Japonię. W efekcie nasilonej rywalizacji przedsiębiorstw ponadnarodowych z triady o wpływy na rynkach regionalnych, kadry zarządzające globalnych koncernów są zmuszone do opracowywania regionalnych strategii zamiast globalnych. (fragment tekstu)
Globalization and processes of the economic integration cause appearance of new challenges for both regional companies and global concerns. Current research showed that globalization is a myth and most of global concerns' business activity is regional. This article is focused on cultural diversity and its influence on the consumption at the global market. There is an example of Chinese market which is very diverse in different regions. Moreover the author presents an impact of cultural diversity of consumption on preparing marketing campaigns. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
37--48
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania
Bibliografia
- Geng Cui, Qiming Liu, 2000. Regional Market Segments of China: Opportunities and Barriers in a Big Emerging Market, "Journal of Consumer Marketing", No. 1 [za:] B. Ocicka, Strategie marketingowe na rynku chińskim, "Marketing i rynek" 9/2007, ss. 30-36.
- Hofstede G., 1980. Cultural Consequences: International Differences in Work Related Values, Sage, Beverly Hills, [za:] M. Kostera [w:] A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.): Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2004.
- Hofstede G., 2000. Kultury i organizacje, PWE, Warszawa.
- Interbrand: Best Global Brands 2008, September 19, 2008, www.interbrand. com, 7.03.2009.
- Kotler P., 2005. Marketing, Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o., Poznań.
- Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red.) 2004. Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa.
- Levitt T., 1983. The Globalization of Markets, "Harvard Business Review", May [za:] Sobczak E., 2006. Procesy globalizacji a marketing międzynarodowy, "Marketing i rynek", nr 10, ss. 2-7.
- Mooij de, M., 2005. Global Marketing and Advertising, Understanding Cultural Paradoxes, Sage Publications, Thousand Oaks, London, New Delhi.
- Ocicka B., 2007. Strategie marketingowe na rynku chińskim, "Marketing i rynek", nr 9, ss. 30-36.
- Rugman A., 2007. Globalizacja a regionalne strategie biznesu, Biznes tom 2: Zarządzanie firmą część 2, ss. 49-51, PWN, Warszawa.
- Ryłko-Kurpiewska A., 2008. Reklama lokalnie, "Marketing w praktyce", nr 9, ss. 7-8.
- Sobczak E., 2006. Procesy globalizacji a marketing międzynarodowy, "Marketing i rynek", nr 10, ss. 2-7.
- Tao Sun, Guohua Wu, 2004. Consumption Patterns of Chinese Urban and Rural Consumers, "Journal of Consumer Marketing", No. 4 [za:] B. Ocicka: Strategie marketingowe na rynku chińskim, "Marketing i rynek" 9/2007, ss. 30-36.
- www.geert-hofstede.com.
- Yip G.S., 2007. Jak opracować strategię w dobie globalizacji? Biznes tom 2: Zarządzanie firmą część 2, ss. 62-65, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171587568