PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | nr 37 | 75--85
Tytuł artykułu

Marketing organizacji non profit

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing in Non-profit Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Organizacje non profit funkcjonują inaczej niż organizacje komercyjne, co wpływa na ich podejście do klienta, chęć zorientowania na niego i jego potrzeby. W marketingu uwzględnia się te rozwiązania, co wpływa na zakres i formę prosperowania organizacji. Dotyczy to promocji, wykorzystania Internetu, jak i mediów społecznościowych. Celem publikacji jest analiza stosowanych rozwiązań marketingowych w organizacjach non profit. Zakres pracy skupia się na oddziaływaniach marketingowych w tego typu organizacjach i posiada wymiar teoretyczno-empiryczny. Wykorzystane metody to obserwacja oraz analiza literatury. W publikacji wykorzystano różne pozycje źródłowe: prace zwarte, artykuły, jak i statystyki GUS. (abstrakt oryginalny)
EN
Non-profit organizations function differently than commercial organizations, which affects their approach to the client, the desire to orientate themselves to him and his needs. In marketing, these solutions are taken into account, which influences the scope and form of the organization's prosperity. This includes promotion, use of the Internet and social media. The aim of this study is to analyze the marketing solutions applied in non-profit organizations. The scope of this study focuses on marketing interactions in non-profit organizations and has a theoretical and empirical dimension. The employed methods are observation, literature analysis. Various source items were used in the study: compact items, articles, as well as statistics from Statistics Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
75--85
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. (2016), Komunikacja marketingowa w organizacjach non profit jako dialog z otoczeniem, "Marketing i Zarządzanie", nr 4(45).
  • GUS (2018), Sektor non profit w 2016 r. Stowarzyszenia, fundacje, społeczne podmioty wyznaniowe, samorząd gospodarczy i zawodowy, Główny Urząd Statystyczny, Urząd Statystyczny w Krakowie, Warszawa-Kraków 2018.
  • https://cdn.innpoland.pl/7a8fdb3dbbc4673ccbf7c2833ba3f363,780,0,0,0.jpg (dostęp: 20.06.2019).
  • https://contentsolutions.pl/wp-content/uploads/2016/06/dane_-raport-polskie-organizacje- pozarzdowe-2015-portalu-ngo.pl_.png (dostęp: 20.06.2019).
  • https://slideplayer.pl/slide/12134874/70/images/13/Marketing+organizacji+non-profit.jpg (dostęp: 20.06.2019).
  • Iwankiewicz-Rak B. (2009), Cechy działań marketingowych w organizacjach non profit - kierunki zmian strategii, [w:] Niestrój R. (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa.
  • Iwankiewicz-Rak B. (2011), Marketing w organizacjach pozarządowych - obszary zastosowań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Karoń T., Hek A., Tomczak K. (2010), Badanie "Diagnoza działalności organizacji pozarządowych pod kątem istnienia standardów działania". Raport końcowy SMG/KRC Poland Media S.A., Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa.
  • Maryńczak R. (2002), Promocja w działalności marketingowej organizacji non profit: na podstawie badań przeprowadzonych w b. województwie krakowskim w marcu 2000 r. , "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie", nr 581.
  • Nowakowska-Grunt J., Chłąd M. (2015), Mobilność jako element zarządzania miastem, "Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie", nr 20.
  • Nowicka-Skowron M. (2000), Efektywność systemów logistycznych, PWE, Warszawa.
  • Pabian A. (2012), Rola Internetu w tworzeniu zrównoważonego społeczeństwa przyszłości, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 88.
  • Przewłocka J., Adamiak P., Herbst J. (2013), Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych - raport z badania 2012, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa.
  • Sargeant A. (2004), Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie w Polsce (tekst jednolity: Dz.U. 2019 nr 0 poz. 688).
  • Zachorowska A. (1995), Wybrane elementy gospodarki finansowej przedsiębiorstwa, [w:] Jerzak M.W., Nowickiej-Skowron M. (red.), Ekonomika przedsiębiorstwa. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  • Zawadzki J. (2007), Zarządzanie organizacjami non profit, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171587812

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.