Warianty tytułu
Experimental Research of the Increased Compression Ratio Engine
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule opisane zostały zagadnienia poprawy sprawności ogólnej spalinowego silnika z zapłonem iskrowym. Autorzy przedstawili możliwości wpływu na parametry pracy silnika przez zwiększenie jego stopnia sprężania. Główna część artykułu dotyczy koncepcji zapobiegania spalaniu stukowemu w silniku o zwiększonym stopniu sprężania. Zaproponowano przeciwdziałanie spalaniu stukowemu poprzez dawkowanie paliwa o podwyższonej liczbie oktanowej. W artykule zaprezentowano również ideę pomiarów, stanowisko pomiarowe niezbędne do przeprowadzania badań eksperymentalnych oraz uzyskane wyniki i rezultaty.(abstrakt oryginalny)
In the article issues to improve the efficiency of the internal combustion spark ignition engine were described. Authors the possibility of influence the engine parameters by increasing the compression ratio were presented. In the main part of the article the concept of knock combustion prevention in engine with a higher compression ratio was referred. Knock combustion counteraction through increased octane number fuel supply was proposed. In the article idea of the measurement with necessary to experimental tests measuring station and the results and outcomes were presented.(original abstract)
Twórcy
autor
- Polski Związek Motorowy OZDG Sp. z o.o., Opole
autor
- Politechnika Opolska
autor
- Politechnika Opolska
Bibliografia
- 1. Shapiro, H. N., Gerpen, J. V.: Two Zone Combustion Models for Second Law Analysis of Internal Combustion Engines, SAE 890823, 1989,
- 2. Caton J. A.: A Cycle Simulation Including the Second Law of Thermodynamics for a Spark-Ignition Engine: Implications of the Use of Multiple-Zones for Combustion, SAE 2002-01-0007, 2002,
- 3. Farrell J. T., Stevens J. G., Weissman W.: A Second Law Analysis of High Efficiency Low Emission Gasoline Engine Concepts, SAE 2006-01-00491, 2006,
- 4. Caton J. A.: Operating Characteristic of a Spark Ignition Engine Using the Second Law of Thermodynamics: Effects of Speed and Load, SAE 2000-01-0952, 2000,
- 5. Foster D. E.: Are There Practical Approaches For Achieving the Theoretical Maximum Engine Efficiency, DEER 2004, San Diego, 2004,
- 6. Dunbar W. R., Lior N.: Sources of Combustion Irreversibility, Combustion Science and Technology, 103, 41-61, 1994,
- 7. Kutlar O., A., Arslan H., Calik A., T.: Methods to improve efficiency of four stroke, spark ignition engines at part load, Energy Conversion and Managment 46(2005), 2005,
- 8. Friedl H., Kapus P.: Kierunki rozwoju silników ZI, Silniki Spalinowe 2/2002, 2004
- 9. Schwaderlapp M., Habermann K., Yapici K. I.: Variable Compression Ratio - A Design Solution for Fuel Economy Concepts, SAE 2002-01-1103, 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171587938