Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Value Based Management in a Small Company - a Contribution to the Discussion
Języki publikacji
Abstrakty
Założenia ukształtowanej w minionych dekadach koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa (VBM) stają się powoli dogmatami, na których menedżerowie opierają działania dużych spółek. Obecnie postuluje się stosowanie zasad i narzędzi VBM również w małych przedsiębiorstwach. Tymczasem wydaje się, że specyfika małych przedsiębiorstw powoduje, że wdrażanie koncepcji VBM w małym biznesie jest nieuzasadnione. Autorzy podejmują próbę odpowiedzi na pytanie, czy tak jest w istocie. (abstrakt oryginalny)
The assumptions of the value based management concept (VBM) established in past decades gradually turn into dogmas that managers in large companies rely on. Nowadays, the application of value-based management principles and instruments are being recommended in small companies, as well. The author makes an attempt to answer the question if it is justified. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
123--132
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Bannock G., The Economics and Management of Small Business. An International Perspective, Routledge Taylor & Francis Group, London, New York 2006.
- Copeland T., Koller T., Murrin J., Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, John Wiley & Sons, New York 1990.
- Finanse małych i średnich przedsiębiorstw, red. W. Pluta, PWE, Warszawa 2004.
- Fleipig S., Piotrowsky M.B., Existenzgrundungen im Kontext der Arbeits- und Lebensverhaltnisse in Deutschland, [w:] Jahrbuch Entrepreneurship 2004/05, red. A.K. Achleitner, H. Klendt, L.T. Koch, K.I. Voigt, Springer, Berlin, Heidelberg, New York 2005.
- Hirsch R., Peters M.P., Enterpreneuship, McGraw-Hill, New York 1998.
- Pietrewicz L., Pułapki zarządzania wartością, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa nr 2, 2008.
- Pluta W., Zarządzanie wartością w małych i średnich przedsiębiorstwach, PWE, Warszawa 2009.
- Rappaport A., Creating Shareholder Value. The New Standard for Business Performance, The Free Press, New York 1986.
- Stokes D., Wilson N., Small Business Management & Entrepreneurship, Thomson, London 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171588721