Warianty tytułu
Quality of Medical Services
Języki publikacji
Abstrakty
Poprawa jakości usługi medycznej jest jedną z dróg do podnoszenia efektywności funkcjonowania jednostki służby zdrowia. Proces poprawy jakości usług wymaga wcześniejszej diagnozy stanu obecnego. Stąd w artykule dokonano przeglądu metod, które można wykorzystać do oceny jakości usług medycznych. Zaprezentowano za- równo metody dedykowane sferze usług jak i zaadoptowane z innych obszarów.(abstrakt oryginalny)
Improving the quality of medical services is one of the ways to increase the efficiency of functioning health service unit. The process of improving the quality of services requires the prior diagnosis of the status quo. Hence, the article reviews methods that can be used to assess the quality of medical services. Presented are both dedicated to the field of medical services and adapted from other areas. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
98--107
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- 1. Martilla J.A., James J.C., Importance - performance analysis, Journal of Marketing, 1977, Vol. 41, No. 1, s. 77-79.
- 2. Prussak W., Zarządzanie jakość. Wybrane elementy. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2003.
- 3. Pujdak-Brzezinka M., Zastosowanie techniki IPA w badaniach jakości usług, Marketing i Rynek nr 12/2005, s. 21-27.
- 4. Sobkowski M., Staszewski R., Ku doskonałości - wybrane narzędzia w zarządzaniu jakością w: Głowacka M. D. (red.), Zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej. Wybrane konteksty teoretyczno-praktyczne, Termedia Wydawnictwa Medyczne, Pozna 2004, s. 116-124.
- 5. Styś A. (red), Marketing usług, PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171588825