PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 11 | z. 10 Efektywność - wymiary, uwarunkowania, wyzwania | 371--383
Tytuł artykułu

Efekty kontroli, wielkości, płynności w wycenie akcji/udziałów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Control Premium, Size Premium, Discounts for Illiquidity and Lack of Marketability in Share Valuation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W praktyce wyceny akcji/udziałów uwzględnianych jest wiele czynników finansowych i innych, wśród nich wiele trudności sprawia uwzględnienie efektów kontroli, wielkości i płynności. Artykuł przedstawia wyniki wielu badań nad wpływem efektów kontroli, wielkości i płynności na wartość akcji/udziałów. (abstrakt oryginalny)
EN
In the practice of share valuation it is necessary to take into account financial and non financial factors. Some of them, like control premium, size premium, discounts for illiquidity and lack of marketability, pose a lot of problems for business valuations experts. The article presents the findings of extensive research into control premium, size premium, discounts for illiquidity and lack of marketability and their influence on share value. (original abstract)
Rocznik
Tom
11
Strony
371--383
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Banz R.W., The Relationship Between Returns and Market Value of Common Stocks, "Journal of Financial Economics", volume 9 (1981).
  • Bishop S., Capital asset pricing and premium: does size matter? Business Valuation& Forensic Accounting Conference, The Westin, Sydney, September 2006.
  • Emory J.D., Emory Jr. J.D., Dengel III F.R., Business Valuation Review, December 2002.
  • Ibbotson® SBBI® 2009 Valuation Yearbook Market Result for Stocks, Bonds, Bills, and Inflation 1926-2008, Morningstar Chicago 2009.
  • International Glossary of Business Valuation Terms, American Institute of Certified Public Accountants, American Society of Appraisers, Canadian Institute of Chartered Business Valuators, National Association of Certified Valuation Analysts, The Institute of Business Appraisers, June 08, 2001.
  • Jansen B., Discounts and Premiums, The Institute of Chartered Accountants Second National Business Valuation Conference, 2008.
  • Koeplin J., Sarin A., Shapiro A.C., The privet Company Discount, "Journal of Applied Corporate Finance" 12 (4) 2000.
  • Mergerstat® Review 2006, Santa Monica:FactSet Mergerstat, LLC, 2006.
  • Pratt S.P., Valuing a Business The Analysis and Appraisal of Closely Held Companies, 2nd Edition.
  • Pratt S.P., Niculita A.V., Valuing a Business. The Analysis and Appraisal of Closely Held Companies, The McGraw-Hill Companies, Inc. New York 2008.
  • Rocznik Giełdowy 2009, Dane statystyczne za rok 2008, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
  • The Valuation Advisors' Discount for Lack Database,www.bvmarketdata.com
  • Zarzecki D., Premia z tytułu wielkości w wycenie przedsiębiorstw, [w:] Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 49/2009, Wrocław 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171589441

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.