Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Proposition of Numerical Friction Lining Wear Process Simulation Method in Disk Brakes
Języki publikacji
Abstrakty
Poniższa praca przedstawia opis koncepcji numerycznej symulacji procesu zużycia okładzin ciernych. Dodatkowo przedstawione zostaną poszczególne etapy budowy modelu numerycznego stanowiska badawczego okładzin ciernych. Analizę procesu hamowania przeprowadzono przy użyciu kodu numerycznego wykorzystującego jawny schemat całkowania z uwzględnieniem numerycznej zamiany sił tarcia na ciepło. Wstępnie przeprowadzone zostały symulacje zjawisk zużycia w skali mikroskopowej wykorzystującej metodę SPH. (abstrakt oryginalny)
In this paper the concept of numerical wear process simulation of brake friction linings is presented. Moreover, the development process of the special test rig's numerical model is described. Performed computations of brake process were done based on the dynamic code with explicit solution scheme with heat generation. In order to represent the brake linings abrasive wear with numerical methods the Smooth Particle Hydrodynamics approach was finally adopted. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
autor
- Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
autor
- Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
autor
- Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
- [1] Baranowski P., Małachowski J., Badania numeryczne zjawisk termomechanicznych występujących na powierzchni ciernej tarczy hamulcowej. WAT, Warszawa, 2010.
- [2] Bettge D., Starcevic J., Topographic properties of the contact zones, Wear ,no. 254, 2003.
- [3] Anderson AE., Knapp RA., Hot spotting in automotive friction systems, Wear, no 135, 1990.
- [4] Eriksson M., Staffan J., Tribological surfaces of organic brake pads, Tribology international, no. 33, 2000.
- [5] Baranowski P., Małachowski J., Mazurkiewicz Ł., Kajka R., Budowa modelu numerycznego stanowiska badawczego okładzin ciernych IL-68, Górnictwo odkrywkowe, no. 3, 2010.
- [6] Kajka R., Harla R., Raport 26/LW/2009, Instytut Lotnictwa, Warszawa, 2009.
- [7] Baranowski P., Damaziak K., Małachowski J., Analysis of a brake including thermomechanical coupling, Computer Methods in Mechanics, Warsaw, 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171590565