PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | nr 1 (35) | 59--74
Tytuł artykułu

Wykorzystanie mediów społecznościowych przez centra transferu technologii w komunikacji marketingowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Use of Social Media by Technology Transfer Offices in Marketing Communications
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje zagadnienie komunikacji marketingowej prowadzonej za pośrednictwem social mediów przez centra transferu technologii (CTT) zrzeszone w Porozumieniu Akademickich Centrów Transferu Technologii (PACTT). Celem niniejszej publikacji jest ocena stopnia wykorzystania przez CTT najpopularniejszych obecnie serwisów społecznościowych w kontekście komunikacji z pokoleniem Y, czyli generacją sukcesorów i menedżerów w polskich przedsiębiorstwach. Badanie przeprowadzono w sierpniu 2019 r. metodą krytycznej analizy źródeł wtórnych w postaci stron internetowych i profili w mediach społecznościowych wszystkich 64 CTT wchodzących w skład PACTT. Realizacja badań potwierdziła, iż podmioty powołane do tworzenia płaszczyzny porozumienia pomiędzy nauką a biznesem bardzo słabo wykorzystują możliwości, jakie stwarza komunikacja on-line przy wykorzystaniu social mediów. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the issue of marketing communication conducted through social media by CTT, affiliated to The Polish Association of Centers for Technology Transfer (PACTT). The objective of this publication is to assess CTT's use of currently popular social networking sites in the context of communication with Generation Y, i.e. the generation of successors and managers in Polish enterprises. The study was conducted in August 2019 using data collected through critical analysis of secondary sources in the form of websites and social media profiles of all 64 CTTs included in PACTT. The research confirmed that the entities established to find a common ground on communication between science and business, use the opportunities created by social media online communication to a very limited scope. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--74
Opis fizyczny
Twórcy
  • Marvec Consulting, Łódź, Polska
Bibliografia
  • Bąkowski, A., Mażewska, M. (2015). Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Poznań-Warszawa: SOOIPP.
  • Bąkowski, A., Mażewska, M. (2018). Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Poznań-Warszawa: SOOIPP.
  • Bencsik, A., Horváth-Csikós, G., Juhász, T. (2016). Y and Z Generations at Workplaces. Journal of Competitiveness 8(3), 90-106.
  • Bergh, J.V., Behrer, M. (2012). Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y. Warszawa: Edgard.
  • Castells, M. (2008). Społeczeństwo sieci. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Comacchio, A., Bonesso, S., Pizzi, C. (2012). Boundary spanning between industry and university: The role of Technology Transfer Centres. The Journal of Technology Transfer, 37(6), 943-966.
  • Dees, S., Szontagh, K. (2011). Knowledge Service Supplies and Business Marketing Tasks of Higher Education Institutions. Regional and Business Studies, 3(1), 89-102.
  • DiNucci, D. (1999). Fragmented Future. Print, 4(32), 220-222.
  • Europejski Fundusz Inwestycyjny (2005) Technology transfer accelerator. Final report. Luksemburg: Europejski Fundusz Inwestycyjny.
  • Gołąb-Andrzejak, E. (2016). Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej. Handel wewnętrzny 2(361), 140-151.
  • Kleiber, M. (2004). Społeczeństwo wiedzy w Polsce. W: E. Okoń-Horodyńska E. (red.). Rola polskiej nauki we wzroście innowacyjności gospodarki (37-45). Warszawa: PTE.
  • Kuczamer-Kłopotowska, S. (2016). Rola mediów społecznościowych w komunikacji pokolenia Y. Handel wewnętrzny, 3(362), 216-227.
  • Matusiak, K.B. (2011). Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć. Warszawa: PARP.
  • Matusiak, K.B., Guliński, J. (2010). Rekomendacje zmian w polskim systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy. Warszawa: PARP.
  • Marszałek, A. (2010). Rola uczelni w regionie. Warszawa: Difin.
  • Mażewska, M., Milczarczyk, A. (2013). Standardy działania i dobre praktyki w ośrodkach innowacji. Poznań-Warszawa: PARP.
  • O'Kane, C., Mangematin, V., Geoghegan, W., Fitzgerald, C. (2015). University Technology Transfer offices: The search for identity to build legimacy. Research Policy, Elsevier, 44(2), 421-437.
  • Oleszkowicz, A. (2013). Psychologia dorastania. Zmiany rozwojowe w dobie globalizacji. Warszawa: PWN.
  • Peszko, K. (2016), Popularność mediów społecznościowych wśród różnych generacji. Marketing i Zarządzanie, 4(45), 361-370
  • Phan, P., Siegel, D.S. (2006). The effectiveness of university technology transfer: Lessons learned, managerial and policy implications, and the road forward. Foundations and Trends in Entrepreneurship, 2(2), 77-144.
  • PwC Polska (2018) O biznesie rodzinnym głosem sukcesorów. Różne ścieżki, te same priorytety. Warszawa. PwC Polska.
  • Rosa, G. (2013). Formy komunikacji Polaków na podstawie badań pokoleń X, Y, Baby Boomers, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 29, 135-145.
  • Rothaermel, F.T., Agung, S., Jiang, L. (2007). University entrepreneurship: A taxonomy of the literature. Industrial and Corporate Change, 16, 691-791.
  • Różański, J. (red.) (2013). Współpraca nauki i biznesu jako czynnik wzmacniający innowacyjność regionu łódzkiego. Łódź: Wyd. Biblioteka.
  • Sandars, J., Morrison, C. (2007). What is the Net Generation? The challenge for future medical education. Med Teach, 29(2-3), 85-88.
  • Sojkin, B. i Michalak, S. (2016). Współpraca uczelni wyższej z praktyką gospodarczą. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, 4(22), 67-90.
  • Tapscott, D. (2010). Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat. Warszawa: WAiP.
  • Taranko, T. (2015). Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz.U. 2018 poz. 1668
  • Wasylewicz, M. (2016). Transformacja sposobu komunikowania się pokolenia x, y, z - bilans zysków i strat. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, 13, 133-141.
  • Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Żylińska, M. (2013). Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń: Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171590909

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.