PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 55 | 111--125
Tytuł artykułu

Social Financing - Capital for Projects of the Example of Crowdfunding Platforms in Poland

Warianty tytułu
Finansowanie społecznościowe - kapitał dla projektów na przykładzie platform crowdfundingowych w Polsce
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The main objective of this study is to analyse social financing of projects and the social perception of this process in Poland. The specific objective is to confirm or reject six selected hypotheses about social financing. The author uses the diagnostic survey method, statistical methods and the technique of surveying and examining documents. The questionnaire survey was both online and direct. The electronic documents of www.wspieram.to website were also examined. Five hypotheses have been verified positively. (original abstract)
Celem głównym artykułu jest analiza funkcjonowania finansowania społecznościowego projektów oraz społecznego postrzegania tego procesu w Polsce. Celem szczegółowym badań jest potwierdzenie sześciu postawionych hipotez dotyczących finansowania społecznościowego lub zaprzeczenie im. Wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego oraz metody statystyczne, a także technikę ankietowania i badania dokumentów. Ankieta miała postać internetową i bezpośrednią. Badano również dokumenty elektroniczne portalu Wspieram.to. Pozytywnie zostało zweryfikowanych pięć hipotez. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
111--125
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Szczecin, Poland
Bibliografia
  • Boniewicz, A. (2015). Crowdfunding jako źródło finansowania pomysłów w Polsce. In: F. Milewski (Ed.), Tłum jako źródło wiedzy i kapitału (pp. 54-64). Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
  • Brunello, A. (2016). Crowdfunding. Podręcznik. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
  • Grzybowska, K. (2016). Crowdfunding nad Wisłą, czyli Polak potrafi wspierać. In: Raport. Trendy w polskim biznesie internetowym. Retrieved from https://businessinsider. com.pl/wiadomosci/trendy-w-polskim-biznesie-internetowym-raport/2m5hyqh (19.09.2017).
  • Kozioł-Nadolna, K. (2015). Crowdfunding jako źródło finansowania innowacyjnych projektów. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 73, 671-683.
  • Król, K. (2013). Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu, dzięki społeczności. Warszawa: Crowdfunding.pl.
  • Malinowski, B. (2017). Przewodnik po polskich platformach crowdfundingowych. Którą wybrać dla swojego projektu? Retrieved from http://mamstartup.pl/crowdfunding/11023/przewodnik-po-polskich-platformach-crowdfundingowych-ktora-wybracdla-swojego-projektu (19.09.2017).
  • Wspieram.to. The third year of Wspieram.to. Retrieved from https://wspieram.to/landing/trzecirok/index.html (19.09.2017).
  • Wspieram.to. Retrieved from https://wspieram.to/statystyki_kategorii (19.09.2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171590981

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.