PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2020 | nr 2 | 24--40
Tytuł artykułu

Fanoturyści podczas Młodzieżowych Mistrzostw Świata U-20 w Piłce Nożnej Mężczyzn FIFA 2019 w Łodzi

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Fan-tourists during the U-20 World Cup FIFA 2019 in Lodz
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W okresie od 23 maja do 15 czerwca 2019 r. w Polsce odbyły się Młodzieżowe Mistrzostwa Świata U20 w Piłce Nożnej Mężczyzn. Główną areną zmagań był Stadion Widzewa w Łodzi. To właśnie tu odbyły się mecze reprezentacji Polski oraz mecz otwarcia i mecz finałowy. W trakcie imprezy Łódź odwiedziło wielu turystów oraz tzw. odwiedzających jednodniowych z Polski i z zagranicy. Podczas rozgrywek przeprowadzono badanie ankietowe z przypadkowo napotkanymi osobami, które przyjechały do Łodzi w roli kibiców. Badanie to wykonano w sąsiedztwie stadionu tuż przed meczami. Respondentów zapytano o ich pobyt i ogólne odczucia związane z organizacją imprezy. Na podstawie udzielonych odpowiedzi podjęto próbę wykreowania sylwetki odwiedzającego w trakcie wspomnianych mistrzostw. (abstrakt oryginalny)
EN
In the period from May 23 to June 15, 2019, the U20 World Men's World Cup took place in Poland. The main competition arena was the Widzew Stadium in Łodz. It was here that the Polish national team' matches as well as the opening match and the final match took place. During the event Lodz was visited by many tourists and the so-called one-day visitors from Poland and abroad. During the games, a survey was conducted with accidentally encountered people who came to Lodz as fans. This study was performed in the vicinity of the stadium just before matches. Respondents were asked about their stay and general feelings related to the organization of the event. Based on the answers given, an attempt was made to create a visitor's profile during the said championships. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
24--40
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Alejziak W., 2008, Wielkie wydarzenia sportowe jako czynnik walki konkurencyjnej na globalnym rynku turystycznym, [w:] Turystyka jako czynnik wzrostu konkurencyjności regionów w dobie globalizacji, G. Gołembski (red.), Gremium Ekspertów Turystyki, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, s. 52-66
  • Bończak B., 2013, Aktywne formy turystyki - problemy terminologiczne, [w:] Nowe-stare formy turystyki w przestrzeni, R. Wiluś, J. Wojciechowska (red.), "Warsztaty z Geografii Turyzmu", 4, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 49-62
  • Bosiacki S., Śniadek J., 2012, Sport jako element strategii promocji miasta, Przedsiębiorczość i Zarządzanie Tom XIII, Zeszyt 10, s. 13-23
  • Borzyszkowski J., 2012, Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 a turystyka w Polsce - wstępna ocena, Turystyka Kulturowa Nr 9/2012 (wrzesień 2012), s. 55-68
  • Bowdin G.A.J., Allen J., Harris R., McDonnell I.,O'Toole W. (2010) Events Management, Elsevier, New York
  • Brumm K., 2012, Fanoturystyka - kibice sportowi w pozytywnym świetle, Wyd. K&A K.M.A. Karasik, Poznań, s. 84
  • Coleman R., Gratton C., Shibli S., 2005, The economics of sport tourism at major sport events [w:] J. Higham (red.) Sport tourism destinations Issues, opportunities and analysis, s. 233-247
  • Custodio M. J., Perna F., 2008, Importance of Events in Tourism: Impacts of the UEFA-EURO 2004™ on the Accommodation Industry in Algarve, Portugal, Anatolia An International Journal of Tourism and Hospitality Research Volume 19, 2008 - Issue , s. 5-22
  • Duran, P. 2005, The impact of the Games on tourism: Barcelona: the legacy of the Games, 1992-2002 article Barcelona: Centre d'Estudis Olímpics UAB, s. 3-14
  • Faulkner B., 1993, Evaluating the Tourism Impact of Hallmark Events, Occasional Paper, 16, Bureau of Tourism Researche, Canberra, s. 22
  • Gibson H.J., 1998, Sport tourism: a critical analysis of research, "Sport Management Review", 1, s. 45-76
  • Hadzik A, 2010, Infrastruktura wielkich wydarzeń sportowych jako element współczesnego potencjału turystycznego w Polsce, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, nr 52 s. 465-474
  • Hadzik A., Szromek A., Tomik R., 2012, Kibice międzynarodowych widowisk sportowych jako nowa kategoria konsumentów turystyki w Polsce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Research Papers of Wrocław University of Economy nr 258, Wrocław, s. 74-76
  • Hall C.M. (1992) Adventure, Sport and Health Tourism, [w:] Weiler B., Hall M. (red.) Special Interest Tourism, New York
  • Higham J., Hinch T., 2011, Sport Tourism Development, Channel View Publ. - XVIII, Bristol, Buffalo, Toronto, ss. 258
  • Ilnicki D., Pstrocka-Rak M., Gruszka I., 2016, Turystyka sportowa - głos w dyskusji, "Turyzm" 26/1, s. 97-99
  • Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2010, Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
  • Kaganek K., 2015, Różnorodność pojęć w zakresie aktywnego uprawiania turystyki, [w:] A. Stasiak, J. Śledzińska, B. Włodarczyk (red.) Wczoraj, dziś i jutro turystyki aktywnej i specjalistycznej, Wyd. PTTK "Kraj", Warszawa, s. 33-34
  • Kurek W. ,2007, Turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 220-222
  • Malchrowicz-Mośko E., 2015, Pozytywne oraz negatywne implikacje turystyki olimpijskiej, Turystyka Kulturowa Nr 8/2015 (sierpień 2015) s. 57-68
  • Mikos von Rohrscheid A., 2008, Turystyka kulturowa . Fenomen, potencjał, GWSHM Milenium, Gniezno, s. 31
  • Morse J., 2001, The Sydney 2000 Olympic Games: How the Australian Tourist Commission leveraged The Games for tourism, Journal of Vacation Marketing, Volume: 7 issue: 2, s. 101-107
  • Nowacki M., 2018, Badania nad turystyką kulturową na świecie: krytyczny przegląd publikacji z lat 2008-2018, Turystyka Kulturowa, Nr 5/2018
  • Runge J., 2007, Metody badań w geografii społeczno-ekonomicznej - elementy metodologii, wybrane narzędzia badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 503
  • Standeven J., De Knop P., 1999, Sport toutism, Leeds: Human kinetics, s. 58
  • Szwichtenberg A., 2011, Wielka impreza sportowa katalizatorem transformacji gospodarczej dużego miasta - przykład Gdańska, [w:] B. Włodarczyk (red.), Turystyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 269-287
  • Włodarczyk B., 2016, Łódź jako arena wielkich wydarzeń sportowych - wybrane przykłady, Turyzm 26/1, s. 51-62
  • https://pl.fifa.com; [15.09.2019]
  • https://lodz.travel; [06.12.2019]
  • http://stadiony.net; [16.09.2019]
  • www.viamichelin.pl; [05.12.2019]
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171591021

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.