Warianty tytułu
Innovation Gaining Sources and Enterprises' Innovation Strategies
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule została przedstawiona charakterystyka kluczowych źródeł pozyskiwania innowacji ze szczególnym uwzględnieniem roli prac naukowo-badawczych oraz prac rozwojowych dla przemysłu, a także opis głównych strategii innowacyjnych przedsiębiorstwa w kontekście zarządzania innowacjami. Celem opracowania jest przedstawienie i dyskusja strategii innowacji w kontekście źródeł pozyskiwania innowacji przez przedsiębiorstwa. Publikacja ma charakter studium literaturowego wraz z krytyczną analizą i oceną stosowanych źródeł i strategii, stanowiąc przyczynek do dalszych badań w tym obszarze. (abstrakt oryginalny)
The article presents the key sources of innovation with the particular role of scientific research and development works for industry. Furthermore there have been shown the identification of innovation companies' strategies in the context of the management of the innovation. The aim of the study is to present the problems of innovations' strategies in relation to the innovations' sources. In the case of technological innovations the most important are internal innovation gaining methods in the context of creation the sustainable competitive advantage. Research and development activities plays an important role in creation and implementation products and technologies. Innovation gaining methods determinate the choosing of innovation strategy which is implemented in firms. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- Chyba, Z. (2013). Informacja a źródła innowacji w przedsiębiorstwie. W: L. Kiełtyka (red.), Technologie informacyjne w funkcjonowaniu organizacji. Zarządzanie z wykorzystaniem multimediów (s. 325-327). Toruń: TNOiK "Dom Organizatora".
- Chyba, Z. (2014). Porównanie wybranych źródeł innowacji w przedsiębiorstwie. Krakowskie Studia Małopolskie, 1, 230-242.
- Drucker, P.F. (2004). Natchnienie i fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość. Warszawa: Studio EMKA.
- Janasz, W., Janasz, K., Prozorowicz, M., Świadek, A., Wiśniewska, J. (2002). Determinanty innowacyjności przedsiębiorstw. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
- Janczewska, D. (2010). Strategie innowacji. W: L. Białoń (red.), Zarządzanie działalnością innowacyjną (s. 231-263). Warszawa: Wydawnictwo Placet.
- Knosala, R., Boratyńska-Sala, A., Jurczyk-Bunkowska, M., Moczała, A. (2014). Zarządzanie innowacjami. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
- Kotarba, W. (2012). Ochrona własności intelektualnej. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
- Penc, J. (1999). Innowacje i zmiany w firmie. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.
- Rudolf, T., Fuchs, K., Kossut, N., Workiewicz, M., Wróblewski, J. (2006). Strategie innowacji. Jak planować rozwój przedsiębiorstwa w warunkach niepewności? e-Mentor, 5 (17), 34-37.
- Stabryła, A. (1995). Podstawy zarządzania firmą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Stanisławski, R. (2017). Open innovation a rozwój innowacyjny mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
- Szatkowski, K. (2016). Zarządzanie innowacjami i transferem technologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171591123