PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 5325--5329
Tytuł artykułu

Metoda oceny atrakcyjności sieci ścieżek rowerowych wraz z jej weryfikacją na wybranych obiektach badawczych

Warianty tytułu
A Method for Evaluating the Attractiveness of Cycle Lanes and its Validation in Selected Sites
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem głównym opracowania było przedstawienie metody oceny atrakcyjności sieci ścieżek rowerowych wraz z jej weryfikacją na wybranych obiektach badawczych W tym celu opracowano wskaźniki, mierniki oraz zasady prowadzenia oceny. Ocenie poddano następujące elementy: typ nawierzchni; jakość nawierzchni; szerokość ścieżki rowerowej; odprowadzenie wód opadowych ze ścieżki rowerowej; oddzielenie ścieżki rowerowej od pasa ruchu dla samochodów; oddzielenie ścieżki rowerowej pasami zieleni od pasa ruchu dla samochodów; kolizje z pasami ruchu i przejściami dla pieszych; występowanie barierek lub innych zabezpieczeń w miejscach niebezpiecznych; oddzielna sygnalizacja świetlna dla ścieżek rowerowych; wydzielenie części pieszej i rowerowej z pasa ścieżki pieszo-rowerowej; oświetlenie ścieżki pieszo-rowerowej; występowanie elementów infrastruktury technicznej w nawierzchni ścieżki rowerowej; wkomponowanie ścieżek rowerowych w rzeźbę terenu; spadki ścieżki rowerowej; wysokość progów i podjazdów na skrzyżowaniach. Metodę poddano weryfikacji oceniając 4 wybrane odcinki ścieżek rowerowych zlokalizowane na terenie miasta Olsztyn.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this study was to propose a method for evaluating the attractiveness of cycle lanes and to validate the method in selected sites. The principles, indicators and measures of evaluation were developed. The following elements were assessed: type of surface, surface quality, width of a cycle lane, storm drains along a cycle lane, barrier separating a cycle lane from a roadway, hedge separating a cycle lane from a roadway, intersections with roadways and pedestrian crossings, barriers and other protective facilities in dangerous locations, separate traffic lights for cycle lanes, shared-use paths with clearly marked subpaths for cyclists and pedestrians, street lights for cycle lanes, cycle lane infrastructure, designing cycle lanes on various terrains, slopes on cycle lanes, height of pavement curbs and intersections. The method was validated along four selected cycle lane sections in the city of Olsztyn.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
5325--5329
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • 1. Arczak M., Stan systemu komunikacji rowerowej na terenie Olsztyna, Wyniki inwentaryzacji infrastruktury drogowej i parkingowej oraz plany na rok 2013, Olsztyn 2012.
  • 2. Beim M., Problemy ruchu rowerowego w Poznaniu, UAM, Poznań 2003.
  • 3. Beim M., Rakower R., Rychlewski J., Ograniczenia prawne rozwoju infrastruktury rowerowej, I Polski Kongres Drogowy, Warszawa 2006.
  • 4. Kopta T., Postaw na rower, Polski Klub Ekologiczny, Kraków 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171593369

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.