PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | Współczesne problemy ekonomiczno-społeczne, metody i modele w rozwoju regionów | 128--137
Tytuł artykułu

Zachowania kreatywne w zapewnianiu bezpieczeństwa w pasażerskim transporcie lotniczym

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Gospodarkę kreatywną można zdefiniować jako ogół przedsięwzięć mających na celu wprowadzenie na dany rynek innowacyjnego rozwiązania, które może mieć znaczący wpływ na określony podmiot lub przedmiot, mieszczący się w polu oddziaływania gospodarki kreatywnej lub wykraczający poza jej granice. W celu utylitarnego wskazania, w jaki sposób wspomniany rodzaj gospodarki może wpływać na dane zjawisko, można odnieść się do narzędziowego wymiaru tej gospodarki. Przykładem instrumentu, za pomocą którego dane przedsiębiorstwo w skali mikroekonomicznej może wykorzystać potencjał gospodarki kreatywnej jest zachowanie kreatywne, rozumiane jako celowe działanie człowieka zorientowanie na kreowanie i realizowanie nowatorskich działań w formie koncepcji, pomysłów i idei oraz ich zmaterializowanie pod postacią gotowego produktu lub rozwiązania końcowego. Za przykład istotnego oddziaływania zachowań kreatywnych można uznać pasażerski transport lotniczy. Odnosząc się do podsektorów gospodarki kreatywnej [Klasik, 2018], zachowania kreatywne będą dotyczyć usług kreatywnych dedykowanych dla przedsiębiorstw działających na rynku pasażerskich przewozów lotniczych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Boljevic A., Jelaca M.S. (2016), Critical Success and Negative Effects of Development - The Boeing 787 Dreamliner, "Strategic Management", Vol. 21.
  • Jebali A., Kenan N. (2018), An Integrated Flight Scheduling and Flight Assignment Problem Under Uncertainty, "Computers and Operations Research", Vol. 100.
  • Klasik A. (2018), Gospodarka kreatywna miast i regionów miejskich [w:] A. Klasik (red.), Rozwój kreatywny i inteligentny centrów i przestrzeni miejskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  • Marciszewska E., Zagrajek P. (2014), Modele biznesowe w transporcie lotniczym a procesy zarządzania ruchem [w:] J. Skorupski (red.), Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
  • Podręcznik ICAO (2013), Załącznik nr 19, Międzynarodowe Normy i Zalecone Metody Postępowania.
  • Podręcznik Oslo (2006), Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, Wspólna publikacja OECD i Eurostatu.
  • [www1] https://www.pasazer.com/news/40299/sylwetki,david,neeleman,nietuzinkowy,lotniczy,przedsiebiorca.html (dostęp: 28.01.2019).
  • [www2] https://www.businessinsider.com/jetblue-azul-founder-david-neeleman-explains-secret-to-success-in-airlines-2018-9?IR=T (dostęp: 28.01.2019).
  • [www3] https:///C:/Users/spide/AppData/Local/Temp/RC%20TAP%20SGPS%20Consolidado% 202017_EN.pdf (dostęp: 27.01.2019).
  • [www4] https://www.lufthansa.com/pl/pl/homepage (dostęp: 29.01.2019).
  • [www5] http://businesstraveller.pl/wiadomosci/klonowanie-na-niebie (dostęp: 27.01.2019).
  • [www6] http://www.torontopearson.com/TorontoPearsonSafetyProgram/RecognitionProgram/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171593527

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.