PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2002 | nr 3 (8) | 122--130
Tytuł artykułu

Domy mediowe w Polsce: segment rynku o rosnącym znaczeniu

Autorzy
Warianty tytułu
Media houses: in Poland Segment of Growing Importance
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przyszłość reklamodawców będzie zależała od tego, jak skutecznie zawalczą o uwagę konsumenta. Ludzie są coraz bardziej zajęci, a konsumpcja mediów zabiera im coraz więcej czasu. Planowanie kampanii reklamowych wymaga zatem coraz bardziej specjalistycznej wiedzy, którą posiadają właśnie domy mediowe. Stały się one obecnie już zupełnie osobnym przemysłem, obracającym odrębnymi budżetami własnych klientów. Pierwszy dom mediowy w Polsce powstał w 1991 r., a była to filia francuskiej firmy HMS Carat. Swoją działalność rozpoczęła dopiero dwa lata później. W 1995 r. w kraju działały już cztery domy mediowe, a w 1998 r. - około dziesięciu. W zestawieniach pisma "Media i Marketing Polska" za 2001 rok figuruje ich już około trzydziestu. Wydatki na płanowanie kampanii rekłamowych rosną, bo promowanie towarów odbywa się w coraz trudniejszych warunkach. Rośnie też roła domów mediowych, gdyż ze względu na spowolnienie gospodarcze, większość firm redukuje wydatki na reklamę. W okresie recesyjnym reklamodawcy żądają od swoich domów zwiększonej skuteczności w zakupie czasu i przestrzeni w mediach, w tym egzekwowania wyższych rabatów. To spowodowało konsolidację wśród domów mediowych oraz powstanie domów negocjacyjnych, jak np. Magna Global Polska. Zwiększone budżety, którymi operują domy mediowe, automatycznie zwiększają ich wpływ na treści przekazywane w mediach. Reklama coraz częściej wkracza w przekaz informacyjny.(abstrakt oryginalny)
EN
Advertisers' future will depend on how effectively they fight for consumers' attention. Impactful exposition of a product will become much more difficult than today, because media develop quantitatively. A number of the daily information attacking consumer is getting bigger day by day. People are getting busier and media consumption takes more and more time. Then planning an advertising campaign takes lots of sophisticated knowledge and skills, which media houses exactly have. According to reasons mentioned above, media planning became a separate industry, operating with separate accounts of its clients. The first media house in Poland was established in 1991. There are circa 30 media houses on lists made by "Media i Marketing Polska" for 2001. Media planning expenditures grow consequently, because promotion of products is accompanied by lougher conditions. Internet and other digital technologies development complicate media landscape. In addition, media houses role will get more important amid an economic slump, when vast majority of companies slash ad expenditures. Advertisers demand growing effectiveness of a media-buying and higher discounts execution in a recessive period. All of that pushed media houses to a wave of consolidation and creating of negotiation houses, like Magna Global Polska. Big accounts operated by media houses give them a growing impact on media content. Advertising more often leaks in information message.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
122--130
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Makarenko V., Wielkość to jednak nie wszystko, "Gazeta Wyborcza", 3 czerwca 2002 r.
  • Bratkowska M., Skuteczni specjaliści, "Gazeta Wyborcza", 20 września 1999 r.
  • Makarenko V., Eldorado się skończyło, "Gazeta Wyborcza", 22 września 2002 r.
  • Makarenko V., Nie tylko liczyć, trzeba też zrozumieć, "Gazeta Wyborcza", 10 grudnia 2001 r.
  • Makarenko V., Przed zawałem, "Gazeta Wyborcza", 6 sierpnia 2001 r.
  • Makarenko V., Rabatowy magnat, "Gazeta Wyborcza", 24 sierpnia 2001 r.
  • Makarenko V., Nie musimy się zabijać, "Gazeta Wyborcza", 3 września 2001 r.
  • Makarenko V., MediaOne - cztery w jednym, "Gazeta Wyborcza", 9 listopada 2001 r.
  • Vranica S., Flint J., Omnicom Talks with Disney on Ads, The Wall Street Journal Europe (vol. XX), nr 69 z 13 maja 2002 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171598027

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.