PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 19 | 65--80
Tytuł artykułu

Kompetencje menedżera a zaangażowanie pracowników na przykładzie przedsiębiorstwa średniej wielkości

Warianty tytułu
Managerial Competences and Employee Involvement: the Case of a Medium-Sized Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaangażowani pracownicy są dla pracodawcy jedną z ważniejszych sił decydujących o efektywności w dążeniu do osiągania celów przedsiębiorstwa. Koordynatorami bieżących zadań pracowników oraz zarządzającymi nimi są menedżerowie różnych szczebli. Wypełniają oni powierzone im przez organizację cele, przy odpowiednim wykorzystaniu własnych kompetencji. Celem artykułu jest przedstawienie wyników badania postrzegania wpływu poszczególnych kompetencji menedżerów na zarządzanie zaangażowaniem, a także próba zidentyfikowania tych najbardziej kluczowych oraz ustalenie, czy specyfika badanych działów w organizacji może determinować ocenę ich wpływu. Analiza zebranych wyników potwierdziła istotność wyłonionych w pierwszej części badania kompetencji, jednakże wykazała różnice w postrzeganiu wpływu badanych kompetencji na zaangażowanie pomiędzy pracownikami poszczególnych działów a ich menedżerami. (abstrakt oryginalny)
EN
From the perspective of the employer, committed employees are among the most important factors contributing to the effective operation of every company. Current tasks of employees are coordinated by managers at different levels, who perform their duties according to their competences. The article presents results of a study investigating the perceived impact of managers' individual competences on the management of employee engagement. The authors identify competences that play a key role and determine whether the perceived impact depends on specific characteristics of the organisation's departments. The analysis confirms the significant role of competences identified in the first part of the study but reveals differences in how the impact of these competences on involvement is perceived by employees and managers of particular departments. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
65--80
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • Armstrong M., Taylor S., 2016, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  • Dolot A., 2011, Wybrane czynniki warunkujące efektywny rozwój kompetencji, w: B. Urbaniak (red.), Efektywność zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Dołhasz M., Fudaliński J., Kosala, Smutek H., 2009, Podstawy zarządzania, koncepcje - strategie - zastosowania, Warszawa: WN PWN.
  • Filipowicz G., 2014, Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  • Griffin R.W., 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa: WN PWN.
  • Juchnowicz M., 2012, Zaangażowanie pracowników, sposoby oceny i motywowania, Warszawa: PWE.
  • Kmiotek K., 2013, Źródła i konsekwencje zaangażowania pracowników, Gdańsk: Wydział Zarządzania - Uniwersytet Gdański.
  • Pocztowski A., 2018, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa: PWE.
  • Rakowska A., Sitko-Lutek A., 2000, Doskonalenie kompetencji menedżerskich, Warszawa: WN PWN.
  • Sitko-Lutek A., Jakubiak M., 2017, Style uczenia się i umiejętności pracowników w kontekście wybranych segmentów rynku pracy, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, nr 4(964): 81-98.
  • Springer A., 2018, Kompetencje i satysfakcja. Identyfikacja, ocena i znaczenie dopasowania, Warszawa: Difin.
  • Witaszek Z., 2011, Rozwój kompetencji menedżerskich przesłanką sukcesu organizacji, Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej, nr 4(187): 303-322.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171598169

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.